بهترین سن برای جراحی بینی

بهترین سن برای جراحی بینی

بهترین سن برای جراحی بینی : جراحی بینی به منظور برطرف نمودن ایرادات ظاهری بینی و ایجاد یک بینی با فرمی متناسب و مناسب با اختار صورت انجام می گیرد. قاعدتا عمل جراحی زیبایی بینی منجر به افزایش اعتماد به نفس فرد می گردد ، لذا تعداد متقاضیان انجام این جراحی رو به افزایش است.

فرم بینی برخی افراد به طور مادرزادی و برخی دیگر به دلیل تغییراتی که در سنین بلوغ در چهره ایجاد می شود دستخوش تغییراتی قرار می گیرد و از آنجایی که بینی نقش بسزایی در زیبایی چهره ایفا می کند غالبا شاهد مراجعه نوجوانان بسیاری هستیم که متقاضی جراحی بینی می باشند ، زیرا در این سنین اشتیاق به زیبایی اهمیت ویژه ای دارد.

 

بهترین سن برای جراحی بینی

 

مراجعه به جراح بینی

برای انجام جراحی بینی ، پس از انتخاب بهترین جراح بینی ، باید به ایشان مراجعه نموده و تشخیص اینکه آیا کاندید مناسبی برای انجام جراحی بینی هستید یا خیر را به جراح بینی محول نمایید.

جراح بینی ، بدین منظور میزان رشد فرد را مورد بررسی قرار داده و به لحاظ روانشناختی هدف و دلیل فرد از عمل بینی را بررسی کرده و همچنین به بررسی این مسئله می پردازد که فرد به بلوغ جسمی رسیده است یا خیر ؟

دلایل ممنوعیت جراحی بینی قبل از سن بلوغ

بهترین سن برای جراحی بینی بعد از دوران بلوغ می باشد ، زیرا رشد افراد در سن نوجوانی فعال بوده و ساختمان غضروفی و اسکلتی بینی آن ها نیز مستعد تغییر است ، بنابراین انجام جراحی بینی قبل از بلوغ صحیح نمی باشد.

فرد در نوجوانی از لحاظ فکری و روحی هنوز به تکامل نرسیده و تصمیماتی شتابزده در این سن می گیرد.

به عنوان مثال ممکن است فردی در این سن از فرم ظاهری بینی خود ناراضی باشد و در سنین بالاتر نظر او تغییر کرده و شکل بینی برایش قابل قبول گردد.

جراحی زیبایی بینی قبل از سن ۱۶ سال توصیه نمی شود ، چرا که بینی در حال رشد است و برای تکامل روانی خصوصا در آقایان باید تا ۱۸ سالگی صبر نمود.

البته در برخی موارد که فرد به دلیل داشتن مشکلات عمده در بینی از انجام فعالیت های اجتماعی خود بازمانده بنا به صلاحدید جراح بینی و با انجام مشاوره های پیش از عمل ، جراحی بینی صورت می گیرد.

جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: