جراحی بینی و بارداری

جراحی بینی و بارداری

بسیاری از بانوان در مورد جراحی بینی و بارداری سوال داشته اند که جراحی بینی در دوران بارداری امکان پذیر است ؟ در پاسخ باید گفت خیر به هیچ عنوان جراحی بینی در دوران بارداری توسط هیچ جراح بینی انجام نمی شود.

جراحی زیبایی بینی عملی اورژانسی نیست و باید در زمان مناسبی انجام شود چرا که داروهای بیهوشی اثرات جدی روی جنین در حال رشد ایجاد خواهد کرد و اگر اطلاعات کافی نداشته باشید و بدون آگاهی از بارداری و انجام ندادن تست بارداری جراحی بینی را انجام دهید خطراتی جنین را تهدید خواهد کرد.

به همین منظور جراحان بینی تست بارداری را قبل از انجام عمل زیبایی بینی برای بانوان تجویز می نمایند.

زمان مناسب بارداری بعد از جراحی بینی

به طور کلی نتیجه جراحی زیبایی بینی برای همه اهمیت ویژه ای دارد و مراقبت های بعد از عمل بینی نیز در ایجاد نتایج مطلوب موثر خواهد بود و باید گفت که دوران بهبود جراحی بینی یک روند تدریجی است و در افراد مختلف متغیر می باشد.

بانوان سوال داشته اند که چند وقت بعد عمل بینی میشه باردار شد و تاثیر بارداری بر عمل زیبایی بینی چیست ؟

شش ماه بعد از جراحی بینی می توان برای بارداری اقدام نمود اما توصیه می شود که فاصله بین جراحی بینی و شروع بارداری بیشتر شود تا دوران بهبودی کامل شود و بینی به حالت ثابت و پایدار رسیده باشد و ساختار درونی بینی مستحکم شده باشد.

در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی که ایجاد می شود بدن دچار تورم خواهد شد و این تورم به بینی تازه عمل شده که خود تورم هایی دارد اضافه خواهد شد.

حین بارداری در بافت های مختلف بدن مایعی تجمع می کند که باعث تورم از جمله متورم شدن بینی خواهد شد و روند بهبودی را کند خواهد کرد و در این دوران نمی توان از داروهای استروئیدی تزریقی استفاده نمود.

جراحی بینی و بارداری

عمل بینی در دوران شیردهی قابل انجام است ؟

عمل بینی در شیر دهی با انجام توصیه های لازم جراح بینی مشکلی را برای مادر و کودک ایجاد نخواهد کرد.

مادر شیردهی را باید بعد از 48 ساعت که تاثیر داروی بیهوشی از بین رفت انجام دهد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: