جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی یا راینوپلاستی به منظور برطرف کردن ایرادات بینی با حفظ عملکرد طبیعی بینی و نیز ایجاد تناسب بیشتر با دیگر اجزای صورت انجام می شود. بینی ، عضو حساس و تاثیرگذار چهره است و به دلیل اینکه در مرکز صورت قرار دارد ؛ در صورت داشتن ایراد ظاهری ، زیبایی بقیه اجزای صورت را نیز تحت شعاع قرار خواهد داد. بدین دلیل است که جراحی بینی نظر افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره فرآیند این عمل اراده می دهیم.

جراحی زیبایی بینی

انواع مدل های جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی استخوانی

مشخصه اصلی بینی های استخوانی داشتن پوست نازک و بافت و غضروف مقاوم می باشد.

جراحی بینی استخوانی غالبا به منظور برداشتن قوز بینی انجام می شود.

بینی های استخوانی به دلیل ویژگی هایی که ذکر شد یک بینی ایده آل برای انجام تغییر فرم هستند و به طور معمول دارای نتایج مطلوبی می باشند.

جراحی زیبایی بینی گوشتی

ویژگی بینی های گوشتی این است که دارای پوست ضخیم در نوک بینی و غدد چربی فعال در زیر پوست بوده و از نظر استخوان بندی و غضروف ضعیف هستند.

امروزه برای موفقیت آمیز بودن جراحی زیبایی این دسته از بینی ها ، جراح بینی با روش تقویت و گرافت گذاری ، غضروف ضعیف را تقویت می نماید و با استفاده از این روش دیگر مانند روش های سنتی که در گذشته استفاده می شد ،  احتمال برگشت پذیری بینی گوشتی پس از عمل بینی به حداقل خواهد رسید.

نمونه کار جراحی زیبایی بینی دکتر پورصیرفی بهترین جراح بینی اصفهان

 

جراحی زیبایی بینی فانتزی

جراحی فانتزی بینی به منظور سربالاتر شدن و کوچک تر شدن بینی انجام می شود و مناسب هر فردی نمی باشد و لازمه انجام این عمل زیبایی موارد زیر می باشد :

  1. داشتن اجزای صورت کوچک
  2. داشتن یک بینی ایده آل از نظر ساختار و پوست مثل بینی استخوانی

جراحی زیبایی بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی نوعی جراحی است که به منظور داشتن بینی عمل شده طبیعی انجام می شود به نحوی که تغییرات ، چشمگیر نخواهد بود و فقط ایرادات بینی رفع خواهد شد.

جراحی زیبایی بینی ترمیمی

عمل بینی ترمیمی زمانی لازم است که در عمل اولیه ایرادات بینی به طور کامل اصلاح نشده یا بعد از عمل ، تغییراتی در بینی ایجاد شده یا اینکه فرد تمایل به تغییر فرم بینی داشته باشد.

به طور معمول حدود ۵-۸ درصد عمل های بینی ممکن است نیاز به ترمیم داشته باشند.

گاهی عمل ترمیمی بینی عمل کوچکی هست که به طور سرپایی قابل انجام است و گاه نیاز به یک عمل کامل ترمیمی بینی وجود دارد.

زمان مناسب جراحی ترمیمی بینی ، بعد از یکسال می باشد که تغییرات صورت گرفته در جراحی اولیه بینی حالت تثبیت شده پیدا می کند و زخم ها و اسکارهای داخل بینی نیز تا حدود زیادی بهبود یافته باشند.

جراحی زیبایی بینی

اقدامات قبل از جراحی زیبایی بینی

  • به مدت ۲ هفته قبل نباید از داروهایی حاوی آسپرین استفاده کنید.
  • حداقل ۲ هفته قبل از مصرف دخانیات و نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید ، چرا که نیکوتین موجب تنگ شدن رگ های خونی شده و همچنین موجب اختلال گردش خون نیز خواهد شد.
  •  ۸ ساعت قبل از عمل ، از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید تا حین عمل معده خالی باشد.
  • شب قبل از عمل دوش بگیرید زیرا تا چند روز بعد از عمل ، استحمام ممنوع است.
  •  اگر لاک ناخن دارید آن را قبل از انجام پروسه پاک کنید.
  •  در روز عمل هیچگونه زیورآلاتی همراه نداشته باشید.
  • آزمایش و مدارک پزشکی خود را در روز انجام پروسه به همراه داشته باشید.
  • قبل از انجام فرآیند نسخه تجویز شده یزشک را تهیه کنید و به منظور مصرف داروها حتما به زمان بندی آن ها توجه کنید.
  • تا ۲ هفته پس از عمل بینی بهتر است از غذاهایی که سریع آماده می شوند و احتیاج به جویدن ندارند ؛ مانند سوپ استفاده کنید و در مورد مصرف غذاهایی که دارای سدیم کمتری می باشند نیز با جراح بینی خود صحبت کنید.

جراحی زیبایی بینی و بیهوشی

بیهوشی رینوپلاستی باید اصولی و مناسب با شرایط بیمار انجام شود. بدین ترتیب ما سه روش بیهوشی داریم که در ادامه هر یک از آن ها را شرح می دهیم.

بی حسی موضعی

این روش سبک ترین روش بیهوشی است. در واقع در بی حسی موضعی ، متقاضی هوشیار است اما دردی احساس نمی کند. گرچه این روش مناسب جراحی های سرپایی و سبک است ، اما گاهی از جراحان با برآورد مسائل مختلف از این روش استفاده می کنند.

بیهوشی سطحی یا سدیشن

این روش تلفیقی از بی حسی موضعی است. در بیهوشی سطحی ابتدا از راه آنژیوکت به رگ های بیمار داروهای خواب آور وارد می شود. هنگامی که داروها تاثیر خود را گذاشتند ، متقاضی به خواب رفته و ناحیه بینی به صورت موضعی بی حس می شود. در چنین مرحله ای ، جراح ، جراحی زیبایی بینی را آغاز می کند. در روش وریدی متقاضی بدون کمک هیچ دستگاهی تنفسی می کند.

  • توجه !

در این تکنیک ، گاهی بیمار متوجه بعضی مراحل عمل می شود که ممکن است برای او ناخوشایند باشد.

بیهوشی عمومی

بیهوشی عمومی توسط اکثر پزشکان در رینوپلاستی استفاده می شود. در این تکنیک پزشک بیهوشی با ترکیب داروهای استنشاقی و وریدی بیمار را بیهوش می کند.

در این روش بیهوشی متقاضی ، خود امکان تنفس ندارد و برای تنفس و اکسیژن رسانی لازم ، از لوله های باریکی استفاده می شود. این لوله ها از راه دهان به نای بیمار وارد شده و بدین ترتیب اکسیژن رسانی میسر می شود

بهترین روش بیهوشی در جراحی زیبایی بینی

به طور کلی بیهوشی عمومی بهترین روش در پروسه عمل زیبایی بینی است. اما گاهی بنا به صلاحدید پزشک و وضعیت جسمانی بیمار ، ممکن است از روش وریدی و گاهی نیز موضعی استفاده شود.

اهمیت مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی

رینوپلاستی یکی از شایع ترین جراحی های زیبایی در میان مردان و زنان به شمار می رود و روزانه به شمار آن نیز افزوده می شود.

عمل زیبایی بینی با هدف بهبود زیبایی چهره و دستیابی به ظاهری متناسب در میان مردم گسترش یافته است ، اما می توان ادعا نمود چنانچه این جراحی به دستان جراح بینی با تجربه و کاردان صورت پذیرد علاوه بر تحقق موارد فوق امکان اصلاح بسیاری از عوارض و اشکالات موجود در بینی ؛ اعم از افتادگی نوک بینی ، قوز بینی ، بزرگ بودن سوراخ های بینی و غیره نیز امکان پذیر خواهد بود.

این مسئله بسیار حائز اهمیت می باشد که امکان کسب نتایج ایده آل از عمل زیبایی بینی به جز موارد فوق الذکر ، در گرو رعایت مراقبت های لازم پس از عمل بینی نیز می باشد که در ادامه به شرح این توصیه ها و مراقبت ها می پردازیم.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی

  • بعد از رینوپلاستی ، بهتر است حداقل تا 4 روز از مصرف غذاهای جویدنی خودداری کنید و از روز پنجم به بعد می توانید مجددا به مصرف غذاهای معمول بپردازید.
  • توجه داشته باشید که تا 2 الی 3 ماه بعد از عمل ممکن است به دلیل التهابات مخاط بینی ، تنفس شما با مشکل مواجه شود ، اما نگران نباشید زیرا این مشکل مقطعی و موقت می باشد.
  • گچی که بر روی بینی شما قرار داده می شود ، غالبا یک هفته بعد از عمل به وسیله جراح معالج تان برداشته خواهد شد و شما باید طی این 7 روز نگذارید گچ بینی تان خیس شود ، اما در روز هفتم به توصیه جراح می توانید دوش بگیرید تا گچ بینی خیس شود و در هنگام برداشتن آن از روی بینی ، متحمل درد نشوید.
  • طی 7 روز بعد از عمل بینی حمام کردن ، ممنوع است و چنانچه احساس نیاز به استحمام نمودید باید از گردن به پایین خود را بشویید و از شستن سر و صورت تان خودداری کنید.
  • البته در این مدت در صورتی که بخواهید موهای تان را بشویید باید به روشی که در آرایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد و بدون اینکه صورتتان خیس شود موهای تان را بشویید.

سایر مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی

  • بعد از انجام این فرآیند در هنگام خواب ، باید زیر سر شما بلندتر از حد معمول باشد و حتما به صورت طاقباز بخوابید.
  • بعد از انجام فرآیند مذکور ، تا مدتی که جراح به شما توصیه کرده برای شستشوی داخل بینی از سرم های متناسب شستشو استفاده کنید و توجه داشته باشید که در حین شستشو ، بینی را تحت فشار قرار ندهید.
  • بعد از برداشتن گچ بینی ، می بایست روی بینی خود چسب بزنید و مدت زمانی که باید این کار را تکرار کنید مبتنی بر نظر پزشک معالج شما می باشد.
  • بعد از انجام پروسه، در صورت مواجهه با درد می توانید اقدام به مصرف داروهای مسکن یا آنتی بیوتیک که مورد تایید پزشک تان است نمایید.
  • بهتر است بعد از این پروسه تا دو ماه از عینک طبی و آفتابی استفاده نکنید.
  • در صورت ضرورت نیاز به استفاده از عینک طبی توصیه می شود طی این مدت زمان از لنزهای تماسی استفاده کنید.
  • تورم بینی معمولا تا 3 روز بعد ازانجام پروسه ، کاهش می یابد و شما می توانید به منظور این که از تشدید تورم جلوگیری کنید از کمپرس یخ استفاده نمایید.
  • از یکماه بعد از عمل بینی ، انجام فعالیت های ورزشی سبک ممنوعیتی ندارد ولی جهت انجام فعالیت های ورزشی سنگین باید حداقل 3 ماه صبر کنید.

هزینه جراحی زیبایی بینی

برای اطلاع از هزینه جراحی بینی باید به جراح متخصص مراجعه نموده و مورد ارزیابی قرار گیرید. چرا که جهت برآورد هزینه این پروسه ، یابد فاکتورهای مهمی از جمله اندازه بینی ، آزمایش ها ، فرم جدید بینی ، دستمزد پزشک ، هزینه بیمارستان یا کلینیک انتخابی و موارد دیگر بررسی شود.

جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: