جراحی بینی کج ??

جراحی بینی کج نوعی جراحی بینی است که به منظور ایجاد تقارن در بینی انجام می شود. بینی به دلیل اینکه در مرکز صورت قرار دارد از مهمترین اجزای صورت محسوب می شود و زیبایی بقیه اجزای صورت را تحت شعاع قرار می دهد. به همین خاطر اگر بینی کج و نامتقارن باشد بر روی دیگر اجزای صورت تاثیر گذار خواهد بود و ظاهری نا متناسب در چهره فرد ایجاد خواهد کرد.بینی یک ساختار سه بعدی تقریبا هرمی شکل دارد در مواردی کل این هرم کج شده است به این صورت که کل هرم بینی انحراف دارد، در چنین شرایطی بینی در ظاهر و از نمای روبرو کج به نظر خواهد رسید. و نیازمند جراحی بینی کج است

جراحی بینی کج

افراد با توجه به موقعیت مکانی خود به دنبال انتخاب بهترین جراح بینی در آن منطقه هستند به عنوان مثال برای انجام جراحی بینی در اصفهان می توانید ابتدا نمونه کارهای دکتر علیرضا پور صیرفی که در رده پیشتازان عرصه عمل زیبایی بینی ، هستند را با مراجعه به آرشیو گالری تصاویر سایت و اینستاگرام ایشان مشاهده نمایید.

انواع بینی کج

بینی که فقط در ظاهر کج باشد، توسط عمل جراحی زیبایی بینی قابل برطرف شدن است و چنانچه تیغه وسط بینی همراه کل بینی کج شده باشد و فرد از نظر تنفسی نیز مشکل داشته باشد در این صورت علاوه بر رفع ایراد ظاهری باید مشکل تنفسی فرد را نیز بهبود بخشد. تنها راهکار درمان بینی های کج جراحی در آن ها است که با یکی از دو تکنیک جراحی باز بینی و جراحی بسته بینی انجام می گیرد. قابل ذکر است که برای بینی های کج بهترین تکنیک جراحی بینی باز است تا تسلط جراح بینی روی ساختار بینی کافی باشد. بنابراین در بیشتر مواقع جراحی بینی کج با تکنیک باز انجام می شود.

دلایل کجی بینی

کج شدن بینی در اثر ضربه یا شکستگی از رایج ترین شکستگی ها در صورت است و در نتیجه بینی دچار تورفتگی یا برآمدگی خواهد شد. کجی بینی مادرزادی باشد. مثلا بیماری سیفلیس تیغه بینی نوزاد را دچار انحراف و کجی خواهد کرد و چنانچه مادر در دوران بارداری اعتیاد داشته باشد نیز روی جنین تاثیر گذار خواهد بود و موجب کجی بینی و بد فرم شدن بینی نوزاد به صورت دائمی خواهد شد.

نتایج جراحی بینی کج

افرادی که بینی های کجی دارند، بیشتر نگران این موضوع هستند که بعد از اعمال تغییرات در ساختار آن ، به طور کامل در بینی شان قرینگی ایجاد خواهد شد یا آن که آیا این پروسه دارای نتایج رضایت بخشی برای آنها خواهد بود. باید نکته ای بسیار مهم را بیان کرد که بینی کج و نامتقارن توسط جراح بینی باتجربه قابل اصلاح شدن خواهد بود.

جراحی بینی کج با عمل های بینی دیگر بینی متفاوت می باشد در این نوع عمل هدف اصلی بهبود عملکرد تنفسی در کنار ایجاد ظاهری متقارن می باشد. در برخی موارد ترمیم بینی کج با گذاشتن گرافت های غضروفی همراه خواهد بود.

جراحی بینی کج 3

نکاتی در مورد جراحی بینی کج

  • بیشتر افراد که دارای کجی نوک بینی هستند با این سوال مراجعه می کنند که کج شدن نوک بینی بعد از عمل بینی اصلاح خواهد شد ؟

در پاسخ باید گفت که جراحی بینی کج اگر توسط جراح بینی با تجربه انجام شود نتایج مطلوب در فرآیند جراحی اولیه حاصل خواهد شد. جراح بینی با توجه به نوع و ایراد بینی بهترین روش را برای حصول نتایج مطلوب انتخاب می نماید.

  • درمان کجی بینی بدون جراحی در بینی قابل انجام است ؟

خیر به طور کلی برای اعمال تغییرات و رفع ایرادات بینی باید عمل بینی را انجام داد تا با تغییرات استئوتومی ایراد غضروف و استخوان بینی برطرف گردد. برای اصلاح کجی بینی باید استخوان بینی طی فرآیند عمل ، شکسته شود و انحراف غضروف تیغه بینی با تکنیکهای مختلف اصلاح شود.

  • احتمال قرینه نبودن سوراخهای بینی بعد از عمل در بینی وجود دارد ؟

خیر ممکن است در اثر تورم بینی احساس اینکه سوراخ های بینی نامتقارن است را داشته باشید، و بعد از کاهش تورم این مورد بر طرف خواهد شد، اگر جراحی زیبایی بینی توسط جراح بینی با تجربه انجام شود نتایج مطلوب و مورد رضایت ایجاد خواهد شد. البته درجاتی از غیر قرینگی صورت و دو طرف بینی ممکن است وجود داشته باشد که طبیعی هست، ولی نباید در حدی باشد که به چشم بیاید.

جراحی بینی کج

اقدامات قبل از جراحی بینی کج

از آن جا که جراحی در بینی جزو پیچیده ترین جراحی های زیبایی می باشد و بروز هر گونه اختلال در نحوه انجام آن می تواند نتیجه جراحی را به چالش بکشد و زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار دهد ، توصیه می شود قبل از اقدام به انجام این فرآیند ، دقت لازم را در انتخاب بهترین جراح بینی بکار گیرید و یک جراح بینی کارآزموده و باتجربه را برگزینید.

  • افراد پس از انتخاب بهترین جراح بینی ، باید به مطب ایشان مراجعه کرده و در جلسه مشاوره قبل از عمل شرکت کنند.
  • در جلسه مشاوره ، باید خواسته ها و اهداف خود از انجام این فرآیند را به طور کامل برای جراح بازگو کنند.
  • افراد باید روز قبل از انجام جراحی بینی کج دوش بگیرند ، زیرا پس از انجام این پروسیجر تا چند روز نباید استحمام کنند.
  • افراد باید در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستند ، داروی خاصی مصرف می کنند یا دچار حساسیت به برخی داروها هستند ؛ این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهند.
  • مصرف قرص آسپرین ، وارفارین و به طور کلی داروهایی که سبب رقیق شدن خون می شوند از 2 هفته قبل از انجام عمل رفع کجی بینی ، ممنوع است.
  • افراد باید در صورتی که قرص اکوتان و راکوتان مصرف می کنند حتما به پزشک خود اطلاع دهند.
  • افراد از 2 هفته قبل تا 2 هفته بعد از انجام این فرآیند ، نباید سیگار و دخانیات مصرف کنند ، زیرا مصرف این مواد می تواند حین عمل در فرآیند تنفسی بیمار اختلال ایجاد کند و جان او را به مخاطره بیاندازد.
  • در مورد مشروبات الکلی و نوشیدنی های حاوی الکل ؛ افراد باید توجه داشته باشند که از 2 هفته قبل از عمل در بینی تا 2 هفته پس از آن ، مصرف آن را قطع کنند.

سایر اقدامات قبل از جراحی بینی کج

  • پزشک متخصص ، آزمایشات مختلفی را برای بیماران تجویز می کند که افراد باید نسبت به انجام آن ها اقدام نمایند و نتایج دریافتی را در اختیار پزشک معالج شان بگذارند.
  • جراح بینی برای خانم هایی که قصد انجام عمل بینی دارند حتما قبل از عمل ، تست بارداری تجویز می نماید ؛ زیرا انجام این فرآیند اصلاحی ، به دلیل تاثیرات مخرب داروهای بیهوشی بر روی جنین ، در دوران بارداری ممنوع می باشد.
  • افراد شب قبل از انجام این پروسیجر ، باید یک شام سبک میل کنند و از 8 ساعت قبل از جراحی چیزی نخورند.
  • افراد باید در روز عمل ناشتا باشند تا به دلیل پر بودن معده ، مشکلی در حین جراحی برای آنان رخ ندهد.
  • افراد در روز جراحی  و هنگامی که به بیمارستان یا کلینیک مراجعه می کنند باید یک نفر همراه داشته باشند.
  • روزی که قرار است جراحی در بینی انجام شود ، بانوان باید بدون آرایش و آقایان نیز باید ریش و سبیل خود را تراشیده باشند.
  • همچنین داشتن ناخن مصنوعی و لاک نیز برای خانم ها ممنوع است.
  • به افراد متقاضی عمل بینی کج توصیه می شود که در روز اعمال تغییرات اصلاحی ، هیچ نوع ابزار فلزی و زیورآلات اعم از ساعت ، دستبند ، کلیپس و غیره نداشته باشند.
  • بهتر است افراد در روز عمل ، از لباس های گشاد و دکمه دار یا زیپ دار استفاده کنند تا در پایان جراحی و هنگام تعویض لباس مشکلی برای آن ها رخ ندهد.
  • در آخر این که بهتر است افراد ،  1 ساعت قبل از زمان تعیین شده برای عمل ؛ در محل جراحی حضور داشته باشند.

بخیه ها در جراحی بینی کج چه هنگامی برداشته می شود؟

جراح برای اتصال بافت های داخلی بینی بعد از اصلاح از بخیه های جذبی استفاده می کند که به کشیدن نیازی نداشته باشد. اما برای شکاف های خارجی بخیه های غیر جذبی لازم است. بیمار باید پس از گذشت یک هفته برای کشیدن بخیه ها به جراح خود مراجعه کند. یک جراح با دقت برای بهبودی پس از عمل باید به تمام سوالات بیمار پاسخ دهد تا دغدغه های فرد را برطرف کند. برای اینکه از آثار بخیه و زخم بعد از درمان جلوگیری کنید با رعایت تمام نکات مراقبتی از داروها و کرم هایی که پزشک تجویز کرده ، استفاده نمایید.

دوره نقاهت عمل بینی کج

دوره ریکاوری جراحی بینی کج مانند عمل های بینی دیگر به عوامل مختلفی مانند تکنیک مورد استفاده ، وضعیت جسمانی بیمار ، شدت تغییرات اعمال شده و غیره بستگی دارد. از این رو برخی افراد ممکن است بعد از گذشت چندین هفته و بعضی دیگر بعد از چندین ماه نتایج جراحی را تجربه نکنند. به طور کلی می توان گفت این دوره در متقاضیان مختلف متغیر می باشد.

آیا جراحی بینی کج روی بینی شکسته انجام می شود؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که در جراحی بینی کج مطرح می شود همین مورد می باشد. همان طور که از قبل اعلام کردیم این مورد یکی از دلایل کجی استخوان بینی است. یک جراح با تجربه و متبحر با استفاده از تکنیک های روز دنیا و تکیه بر تخصص ، مهارت و دانش بر روی بینی شکسته ، بهترین نتایج را ایفا می کند. با توجه به اینکه بر اثر ضربه و یا تصادف ، نوک بینی دچار شکستگی و یا کجی می شود با یک انتخاب دقیق می توان از بروز مشکلات عملکرد نامناسب تنفسی و همچنین کجی پس از درمان جلوگیری کرد. در کل بینی کج با عمل دقیق بهتر خواهد شد ولی خیلی از مواقع امکان اصلاح کامل غیر قرینگی وجود ندارد.

هزینه جراحی بینی کج

هزینه عمل کجی بینی یا به طور کلی هزینه عمل بینی بر اساس فاکتورهایی از قبیل نوع و ایراد بینی دستمزد جراح بینی ، هزینه کیلینک و اتاق عمل تعیین می شود و در اولین جلسه مشاوره به فرد اعلام خواهد شد.

جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: