فانتزی کردن بینی

فانتزی کردن بینی

فانتزی کردن بینی : یکی از اهداف عمل جراحی بینی ( راینو پلاستی) تا حدی کوچک تر کردن و ظریف تر کردن بینی بخصوص در مورد بینی های بزرگ می باشد. ولی به چند مسئله در این مورد باید توجه داشت ، اولاً در مورد بینی های بزرگ تا حدی می توان بینی را کوچکتر کرد ، و در صورتی که جراح بینی را بیش از حد کوچک کند هم تناسب بینی با چهره به هم می خورد و هم مشکل تنفس ایجاد می شود.

از طرف دیگر همیشه کوچک تر بودن بینی به معنی زیبایی نیست ، مثلاً افراد در کشورهای آسیای جنوب شرقی بینی کوتاه و کوچک دارند ولی این نوع بینی در چهره زیبا نیست ولی بسیاری از هنرپیشه های زیبا بینی نسبتاً کشیده و خوش فرم با سایز متوسط و در عین حال زیبا دارند .

در واقع در مورد بینی تناسب اجزاء بینی با هم و با سایز صورت از اندازه و سایز خود بینی مهمتر است و اندازه زیبای بینی بستگی به چهره افراد متفاوت می باشد .

فانتزی کردن بینی

فانتزی کردن بینی

یکی دیگر از موارد، فانتزی شدن یا به اصطلاح عروسکی شدن بینی می باشد. این مورد هم بسیار متغیر است و به ویژگیهای فرد ، سایر صورت و بینی ، ضخامت پوست و … بستگی دارد . در کل بینی اگر زیبایی طبیعی داشته باشد ، در دراز مدت فرد راضی تر است و چهره قابل قبول تری خواهد داشت .

افرادی هم که بدنبال بینی فانتزی هستند باید بدانند اگر این فرم بیش از حد و اغراق آمیز باشد در دراز مدت هم از نظر زیبایی خسته کننده می شود و هم ممکن است مشکل تنفسی ایجاد کند. ولی در مورد بعضی خانمها که صورت ظریفتر دارند و ضخامت پوست نازکتر است اگر تمایل داشته باشند ممکن است بینی کمی فانتزی با چهره متناسب باشد ، به شرطی که زوایا و سایز بینی در محدوده استاندارد باشد.

فانتزی کردن بینی 2

کاندیدای فانتزی کردن بینی

لازمه داشتن مدل بینی فانتزی طبیعی داشتن استحکام در غضروف و بافت بینی است و بینی های استخوانی به دلیل داشتن این ویژگی و داشتن امکان مانور در ساختار بینی مناسب جراحی بینی فانتزی هستند.

عمل فانتزی کردن بینی مناسب افرادی با بینی گوشتی نمی باشد به این خاطر که بینی های گوشتی دارای بافت مقاومی نیستند و نمی توان به میزان زیادی پره های بزرگ بینی را برداشت و کوچک نمود.

جراحی بینی فانتزی برای بینی های گوشتی به دلیل پوست ضخیمی که دارند و غالبا دارای نتایج مطلوبی نخواهند بود، توصیه نمی شود.

نکته مهم در فانتزی کردن بینی نوع پوست افراد می باشد که جراح بینی با معاینه نوع پوست و ساختار بینی به فرد پیشنهاد خواهد کرد که چه فرمی از بینی مناسب چهره فرد خواهد بود.

مورد دیگر داشتن اجزای کوچک چهره می باشد و به طور کلی فردی که متقاضی فانتزی کردن بینی است باید دارای اجزای صورت کوچک و عروسکی باشد تا مدل بینی با اجزای صورت هماهنگی داشته باشد.

بهترین جراح بینی فانتزی با در نظر گرفتن موارد فوق جراحی بینی را انجام می دهد.

در ضمن فانتزی کردن بیش از حد بینی درست نیست و منجر به مشکلات تنفسی هم خواهد شد.

دکتر علیرضا پورصیرفی
بورد تخصصی جراحی گوش ، گلو و بینی
جراحی زیبایی بینی – جراحی پلک – جراحی گوش
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: