جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی بر روی بینی هایی که دارای استخوان و غضروف ضعیف و پوست ضخیم هستند ، انجام می شود. عمل بینی گوشتی نسبت به استخوانی پیچیدگی های بیشتری دارد ، لذا بهتر است ین پروسه را نزد پزشک ماهری انجام دهید. در ادامه اطلاعات بیشتری در رابطه با جراحی بینی این فرم بینی ها ارائه می دهیم. لذا اگر بینی شما گوشتی است و قصد دارید ، آن را تغییر فرم دهید ، پیشنهاد می دهیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

 

جراحی بینی گوشتی در اصفهان - دکتر پورصیرفی

 

بینی گوشتی علاوه بر ضخامت پوست و ضعیف بودن استخوان دارای ویژگی های ذیل نیز می باشد :

  • جلوی بینی دارای غضروف پهن و نازکی است.
  • نوک بینی گرد بوده و دارای غدد چربی فراوان می باشد.

پوست ضخیم بینی های گوشتی ، دارای غدد فعال فراوانی در نوک بینی است ؛ به نحوی که با تحت فشار قرار دادن آن می توانیم شاهد ترواش مقداری چربی باشیم. بینی های گوشتی به دلیل بافت و استخوان ضعیف ، قادر به نگه داشتن پوست ضخیم بینی نیستند به همین خاطر این نوع از بینی ها به اصطلاح حالت کوفته مانند و پهن دارند.

جراحی بینی گوشتی در اصفهان چگونه انجام می شود ؟

در این پروسیجر ، بهترین جراح بینی اصفهان برای اینکه بتواند تغییرات مورد نیاز را بر روی بینی اعمال کند ، یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد کرده و پس از جدا کردن پوست ، تغییرات را اعمال می کند.

ممکن است برای اینکه رینوپلاستی بینی گوشتی نتیجه بهتری داشته باشد ، جراح بینی پیوند غضروف یا گرافت گذاری انجام دهد ؛ امروزه با انجام این تکنیک ، نتیجه جراحی بینی گوشتی دیگر قابل بازگشت نمی باشد. افرادی که دارای بینی گوشتی هستند ، معمولا جراحان بینی به آن ها توصیه می کنند برای به دست آوردن نتیجه مطلوب عمل بینی طبیعی انجام دهند.

عمل بینی گوشتی با لیزر

در حال حاضر ، شاهد تبلیغات گسترده ای در رابطه با عمل بینی گوشتی با لیزر هستیم. باید گفت که هنوز علم پزشکی آن قدر پیشرفت نکرده است که بتوان با لیزر بر روی اسکلت بینی تغییراتی را اعمال کرد و لیزر فقط باعث شفاف و صاف تر شدن پوست بینی می شود.

عمل بینی با لیزر - دکتر پورصیرفی

نتیجه جراحی بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی از آن دسته از پروسه های پیچیده ای است که نیاز به مهارت و تجربه جراح بینی دارد ؛ لذا با انتخاب یک دکتر عمل بینی گوشتی خوب در اصفهان ، می توان نتایج مطلوب و مورد رضایتی را از این جراحی رقم زد. نتیجه عمل زیبایی بینی گوشتی ؛ در گذشته مورد رضایت نبوده و برای رفع ایرادات بینی ، بافت بینی برداشته می شد و در نتیجه ، بینی برای مدت کوتاهی زیبا به نظر می رسید.

اما امروزه جراحان بینی ، با گرافت گذاری یا برداشتن غضروف از تیغه بینی به تقویت بافت ضعیف بینی پرداخته و با این تکنیک ، جراحی بینی گوشتی را انجام می دهند و بدین ترتیب نتایجی مطلوب و غیر قابل بازگشت از این جراحی به ارمغان می آورند.

آیا بینی گوشتی بعد از عمل بینی ، برگشت می کند ؟

تکنیک هایی که در گذشته برای عمل بینی گوشتی مورد استفاه قرار می گرفت ، بیشتر حالت کاهنده داشت و منجر به تراشیدن غضروف و استخوان بینی می شد. بنابراین تنها تا مدتی شاهد تغییرات به وجود آمده در بینی بودیم و به مرور زمان به دلیل انجام برخی فعل و انفعالات زیر پوست بینی ، بینی به حالت سابق خود باز می گشت و در اصطلاح عموم اینطور گفته می شد که بینی افتادگی پیدا کرده یا برگشت کرده است.

اما در حال حاضر ، تکنیک های نوینی جهت جراحی بینی گوشتی بکار گرفته می شوند که تنها به تقویت غضروف بینی پرداخته و به این ترتیب فرمی زیبا و متعادل به آن می بخشند و همچنین از افتادگی بینی پس از عمل ، پیشگیری می شود و می توان اذعان داشت که امروزه نتیجه عمل زیبایی بینی های گوشتی بازگشت پذیر نمی باشد.

لازم است بدانید که منظور از تقویت غضروف بینی این است که طی عمل بینی گوشتی ، غضروف مورد نیاز از سپتوم یا همان تیغه میانی بینی برداشت شده و توسط آن نوک بینی ( tip ) تقویت می شود و در نتیجه پس از عمل و آغاز فرآیند ترمیم ، بینی برگشت نخواهد کرد.

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی

بینی استخوانی دارای پوستی نازک می باشد به نحوی که استخوان از زیر پوست بینی قابل رویت است. بعلاوه بینی های استخوانی ، غضروف هایی محکم و قوی دارند. نوک این بینی ها کمتر افتاده یا پهن می باشد و غالبا دارای یک قوز استخوانی روی پل بینی می باشند. در حالی که بینی های گوشتی به دلیل برخورداری از پوستی ضخیم ، کمتر استخوان بینی را نمایان می کنند و غضروف این نوع از بینی ها نیز غالبا ضعیف می باشد ، از این رو بینی های گوشتی معمولا دارای نوک پهن بوده و دچار افتادگی هستند.

به طور کلی در رینوپلاستی ، کلیه اعمال بر روی استخوان بینی انجام می شود و از آن جا که بینی های گوشتی از استخوان کمتری برخوردار بوده و میزان پوست در آن ها بیشتر است ، امکان فرمدهی به این نوع از بینی ها کمی دشوارتر خواهد بود. بنابراین موفقیت آمیز بودن جراحی بینی گوشتی و کسب نتایج مطلوب از آن در گرو انتخاببهترین جراح بینی گوشتی اصفهان می باشد که با دقت بالایی عمل بینی را انجام دهد.

جراحی بینی گوشتی در اصفهان برای مردان و زنان :

طبق گفته های قبل می دانید که در بینی های گوشتی هر قدر که میزان ضخامت پوست بیشتر باشد و سایز آن بزرگ باشد بر نتیجه نهایی بسیار موثر خواهد بود. در روند عمل بینی گوشتی به تمرکز و تبحر بیشتر جراح بینی گوشتی نیاز خواهد بود. میزان ریسک پذیری بیشتری به نسبت عمل بینی استخوانی را خواهد داشت. این موارد موجب شده است که نتیجه بدست آمده در بانوان و آقایان با یکدیگر تفاوت چندانی نداشته باشد. فرم جدید بینی در افراد با هم تفاوت های جزئی را خواهد داشت. عمدتا در بینی های گوشتی نمی توان بینی را از یک حدی کوچکتر عمل کرد به علاوه دکتر عمل بینی گوشتی در این پروسه بر این تلاش است که با تقویت غضروف و ساختار بتواند فرم زیبا دست بیابد.

اقدامات قبل از جراحی بینی گوشتی:

در روند تغییر فرم دماغ گوشتی بهتر است که با آگاهی کامل خود را برای رینوپلاستی آماده کنید که با این کار بتوانید پروسه را برای خود آسان کنید و نتیجه ای بهتر را مشاهده کنید. در نتیجه بهتر است خود را بر اساس توصیه های جراح بینی گوشتی برای عمل آماده کنید. در ادامه به چند مورد از اقدامات قبل از عمل بینی گوشتی اشاره می کنیم. عبارتند از :

  • انتخاب بهترین جراح بینی گوشتی
  • شرکت در جلسه مشاوره
  • انجام تمامی تست های خواسته شده
  • در دو هفته مانده به جراحی بینی گوشتی بهتر است که استفاده از نوشیدنی های الکلی را کنار بگذارید.
  • استفاده از داروهای رقیق کننده خون را بهتر است که هفت الی ده روز قبل از جراحی قطع کنید.
  • کشیدن سیگار و قلیان را بهتر است دو هفته قبل از جراحی کنار بگذارید.
  • شب قبل بهتر است که شام سبک میل کنید.
  • روز قبل از عمل استحمام کنید.
  • برای روز جراحی بهتر است که با یکی از عزیزان و دوستان خود حرف بزنید که بتواند به عنوان همراه با شما به بیمارستان بیاید.

تکنیک های رینوپلاستی گوشتی

ماند هر رینوپلاستی دیگر ، عمل بینی گوشتی با دو روش باز و بسته انجام می شود که انتخاب هر یک از این روش ها به نظر دکتر عمل بینی و شرایط بیمار بستگی دارد.

تکنیک باز

در روش باز ، یک برش کوچک روی پوست تیغه وسط بینی ( کلوملا ) زده می شود و تفاوت عمده تکنیک باز و بسته در همین برش می باشد. در جراحی بینی گوشتی در اصفهان به روش باز پس از ایجاد برش در کلوملا ، پوست بینی از روی همین قسمت بلند شده و امکان مشاهده کامل ساختار بینی فراهم می گردد. در این روش جراح قادر به مشاهده تمام ساختمان بینی ؛ یعنی غضروف ، استخوان و نسج نرم بینی می باشد و در نتیجه امکان اعمال تغییرات پیچیده بر روی بینی نیز در این روش محقق می گردد. در رابطه با برش ایجاد شده بر روی کلوملا و نگرانی از بابت باقی ماندن جای بخیه در این قسمت باید بگوییم که نگران این مسئله نباشید ، زیرا جای بخیه عمل به تدریج برطرف خواهد شد.

عمل بینی گوشتی و پهن ، توسط دکتر پورصیرفی بهترین جراح بینی اصفهان

 

تکنیک بسته

در جراحی بسته بینی ، همه برش ها داخل بینی زده می شوند و در کلوملا برشی ایجاد نخواهد شد. از این رو قاعدتا دید جراح در روش بسته محدودتر از روش باز می باشد. بهترین روش برای عمل بینی گوشتی ، تکنیک باز می باشد زیرا در روش بسته ، امکان دیدن نوک بینی به سهولت برای جراح بینی ممکن نخواهد بود و در نتیجه دسترسی به نوک بینی نیز محدود می باشد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی

  • به طور کلی توصیه می شود که افراد در روز اول انجام فرآیند به خوبی استراحت نمایند.
  • داروهایی که پزشک تجویز می کند ، باید سر وقت و تا آخر مصرف شود و از مصرف داروهای خودسرانه اجتناب گردد.
  • از دیگر موارد مهمی که پس ازانجام فرآیند عمل باید مورد توجه قرار گیرد ، نحوه خوابیدن بعد از عمل می باشد. در این خصوص افراد باید دقت داشته باشند که تا چند وقت پس از عمل ، باید از تماس مستقیم بینی با بالش و تحت فشار قرار گرفتن آن خودداری نمایند.
  • از این رو بهترین حالت خواب در این مدت ، خوابیدن به صورت طاقباز می باشد.
  • ضمنا باید خاطر نشان نمود که افراد بعد از جراحی بینی گوشتی در اصفهان در مواقع خواب و استراحت باید دو بالش در زیر سر خود قرار دهند تا بدین ترتیب از تشدید تورم بینی ممانعت به عمل آورند.
  • استفاده از کمپرس سرد تا 24 ساعت پس از عمل ، از موارد دیگری است که در کاهش ورم و کبودی ناشی از این عمل جراحی بسیار موثر است.
  • انجام هر گونه حرکتی که عضلات صورت بویژه بینی را درگیر کند ؛ اعم از تکلم طولانی مدت ، خندیدن و مواردی از این قبیل باید تا یک هفته بعد از انجام عمل بینی گوشتی، محدود گردد.
  • طی چند روز ابتدایی پس از انجام پروسیجر ، باید از مصرف غذاهایی که نیازمند جویدن زیاد هستند ، اجتناب شود و تنها مواد غذایی نرم و رقیق مورد استفاده قرار گیرند.

 

سایر نکات مربوط به مراقبت ها

  • حداقل به مدت 6 هفته بعد از عمل باید از انجام فعالیت های ورزشی سنگین و همچنین بلند کردن اجسام با وزن بیش از 3 کیلوگرم خودداری شود.
  • نوشیدن مشروبات الکلی و مصرف سیگار و قلیان تا 2 هفته پس از انجام تغییر فرم بینی اکیدا ممنوع خواهد بود ؛ چرا که این موارد ، منتج به اختلال در روند ترمیم زخم ها شده و در نتیجه فرآیند بهبودی را کند خواهند کرد.
  • بعد از انجام جراحی بینی گوشتی ، جراح معالج شما جهت حفظ فرم جدید بینی و نیز محافظت از آن در مقابل هر گونه ضربه ؛ وسیله ای موسوم به اسپلینت بر روی بینی تان قرار خواهند داد.
  • اسپلینت ، غالبا باید به مدت 7 روز بعد از عمل بینی گوشتی بر روی بینی باقی بماند و در این مدت از خیس یا مرطوب شدن آن جلوگیری گردد ؛ لذا باید از استحمام و شستشوی صورت در طول این مدت خودداری شود.
  • رفتن به استخر ، سونا ، فضاهایی با درجه حرارت بالا و قرارگیری در معرض نور مستقیم آفتاب تا یکماه بعد از فرآیند مذکور ، ممنوع می باشد.
  • تا 2 ماه بعد از انجام پروسه، افراد مجاز به استفاده از عینک ( طبی و آفتابی ) نخواهند بود و در این مدت می توانند از لنزهای تماسی استفاده نمایند.

هزینه عمل بینی گوشتی در اصفهان

اغلب افراد ، متقاضی عمل بینی گوشتی با قیمت مناسب هستند و متاسفانه از مهارت و تجربه جراح چشم پوشی می کنند ؛ در حالی که برای داشتن فرآیند تغییر فرم موفق ، باید به بهترین جراح بینی اصفهان مراجعه نمایید تا مجبور به انجام عمل بینی ترمیمی نشوید.دهزینه جراحی بینی گوشتی در اصفهان بعد از اولین جلسه مشاوره و پس از معیانه بیمار معین شده و به بیمار اطلاع داده می شود.

جراحی بینی گوشتی برای چه افرادی مناسب است ؟

جراحی بینی گوشتی یا رینوپلاستی گوشتی برای افرادی مناسب است که مشکلاتی مانند بینی کوچک یا بزرگ ، بینی با بافتی حجیم ، بینی با عرض بینی بزرگ ، بینی با فرم نامناسب ، بینی با نوک بلند یا برجسته ، بینی با ناهمواری ‌های سطحی ، بینی با ناهماهنگی با چهره و یا مشکلات تنفسی دارند. همچنین ، افرادی که به دنبال بهبود ظاهر بینی خود هستند و یا به دلایل زیبایی‌شناسانه می ‌خواهند بینی خود را تغییر دهند ، می ‌توانند از این نوع جراحی استفاده کنند. با این حال ، برای تعیین اینکه آیا جراحی بینی گوشتی برای شما مناسب است یا نه ، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.

مزایای این پروسه زیبایی چیست ؟

رینوپلاستی گوشتی یا جراحی تورم بینی ، یک روش عمل است که برای کاهش اندازه بافت های نرم و تورم بینی انجام می شود. این جراحی می تواند به بسیاری از مشکلات بینی کمک کند ، از جمله :

  • بهبود تنفس : اگر شما مشکلی با تنفس دارید که به دلیل تورم بینی است ، این پروسه می تواند بهبود تنفس شما را بهبود بخشد.
  • بهبود کیفیت خواب : اگر شما به دلیل تورم بینی مشکلاتی در خواب دارید ، جراحی بینی گوشتی می تواند بهبود کیفیت خواب شما را بهبود بخشد.
  • بهبود ظاهر : عمل بینی گوشتی می تواند بهبود ظاهر بینی شما را بهبود بخشد و به شما اعتماد به نفس بیشتری بدهد.
  • کاهش عفونت : اگر شما مشکلی با عفونت دارید که به دلیل تورم بینی است ، جراحی کردن بینی گوشتی می تواند به کاهش عفونت شما کمک کند.
  • بهبود عملکرد بینی : جراحی بینی گوشتی می تواند بهبود عملکرد بینی شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند تا بهتر بو کنید.

با این حال ، همانند هر جراحی دیگری ، جراحی زیبایی بینی گوشتی نیز دارای مخاطراتی است و باید با پزشک خود در مورد مزایا و معایب این روش صحبت کنید.

جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: