اقدامات قبل از جراحی بینی

اقدامات قبل از جراحی بینی دارای اهمیت بسیاری هستند. قبل از برنامه ریزی جراحی بینی ، شما باید با جراح بینی خود برای بحث درباره عوامل مهمی که نقش تعیین کننده در موفقیت آمیز بودن عمل جراحی زیبایی بینیبرای شما دارد، صحبت و مشورت کنید. با شرکت در جلسه مشاوره با دکتر علیرضا پورصیرفی ، بهترین جراح بینی اصفهان ؛ معمولاً شما اطلاعات مفیدی را در مورد مراقبت های  قبل از جراحی بینی دریافت می کنید.

اقدامات قبل از جراحی بینی

 نکات اقدامات قبل از جراحی بینی

سابقه بیماری شما

مهمترین سوالی که جراح بینی از شما می پرسد درباره انگیزه و هدف شما از انجام عمل بینی است. از جمله نکات مهم این است که دکتر از شما درباره سابقه بیماری سوال می کند که این موضوع شامل ارائه یک تاریخچه از گرفتگی بینی، جراحی های انجام شده و هر گونه داروی مورد استفاده است. اگر شما با مشکلات خونی همچون بیماری هموفیلی مواجه هستید، نمی توانید برای انجام جراحی بینی فرد مناسبی باشید.

معاینه فیزیکی

دکتر شما یک معاینه فیزیکی کامل از بدن شما با استفاده از بررسی آزمایشات قبل از عمل بینی همچون تست خون انجام می دهد. در این حالت دکتر پوست، ناحیه داخلی و خارجی بینی شما را معاینه و بررسی می کند. معاینه فیزیکی به دکتر کمک می کند تغییرات مورد نیاز در بینی شما را مشخص کند و ویژگی های فیزیکی همچون ضخامت پوست یا قدرت غضروف بینی شما را بررسی نماید.

در حقیقت این مسائل می تواند بر نتایج حاصل از جراحی بینی شما تاثیر گذار باشد. معاینه فیزیکی همچنین برای تعیین تاثیر جراحی زیبایی بینی بر سیستم تنفسی شما مهم و ضروری می باشد.

گاهی اوقات جراح بینی با شما درباره انجام یک عمل جراحی بینی برای اصلاح چانه نیز صحبت می کند. اصلاح چانه به این دلیل لازم است که گاهی اوقات کوچک بودن چانه باعث ایجاد تصور بزرگ بودن بینی می شود. در بسیاری از مواقع انجام عمل جراحی چانه ضروری نیست، اما می تواند در افزایش تناسب صورت شما نقش تعیین کننده داشته باشد.

 

 

بحث درباره انتظارات شما از عمل جراحی بینی

قبل از جراحی بینی باید بدانید انتظار شما از عمل بینی چیست برای این منظور شما باید با دکتر متخصص خود درباره انگیزه ها و انتظارات خود از عمل جراحی بینی صحبت کنید.

دکتر شما می تواند با استفاده از توضیحات ارائه شده درباره مناسب بودن یا نبودن عمل جراحی برای دستیابی به اهداف تعیین شده توضیح دهد. در این رابطه عادی است که افراد خودآگاهی کمی درباره مباحث مربوط به ظاهر خود داشته باشند، اما بسیار مهم است که شما هنگام صحبت با جراح خود درباره خواسته ها و اهداف مورد نظرتان از عمل جراحی بینی راحت باشید. علاوه بر این قبل از عمل بینی، شما احتمالاً باید یکسری مراقبت های قبل از عمل بینی را مورد توجه قرار دهید از جمله ی آنها می توان موارد زیر را مطرح کرد:

اجتناب از مصرف داروهای خاص

از مصرف داروهای حاوی آسپیرین یا ایبوبروفن (آدویل، موترین و موارد مانند آن) برای دو هفته قبل و بعد از عمل جراحی بینی خودداری کنید. مصرف این داروها می تواند باعث افزایش خون ریزی شما شود. فقط در صورت تجویز پزشک و تحت نظر وی می توان از این داروها استفاده کرد.

در صورت سیگاری بودن ، کشیدن سیگار را متوقف کنید

سیگار کشیدن باعث آهسته شدن فرآیند درمان پس از عمل جراحی می شود و احتمال ابتلای شما به عفونت را افزایش می دهد بنابراین به منظور تقویت قبل از جراحی بینی بهتر از مصرف سیگار خودداری کنید.

هماهنگی های لازم را برای روز عمل جراحی انجام دهید

برای چند روز اول پس از بی هوشی برای عمل جراحی، شما ممکن است دچار فراموشی، آهسته شدن زمان واکنش و تصورات مبهم و نادرست شوید.

بنابراین، لازم است قبل از عمل جراحی با یک نفر برای رساندن شما به منزل در صورتی که عمل جراحی شما سرپایی است، هماهنگ کنید. علاوه بر این با یکی از اعضای فامیل یا دوستان خود برای ماندن پیش شما برای یک یا دو شب جهت کمک برای انجام فعالیت های مراقبتی لازم و ریکاوری پس از عمل جراحی صحبت کنید.

 

 

نکاتی دیگر در مورد اقدامات قبل از جراحی بینی

  • از آسپرین یا داروهای ضد التهاب استفاده نکنید (در این رابطه دکتر می تواند به شما یک فهرست از داروهایی را ارائه کند که نباید از آنها قبل از عمل جراحی استفاده شود)
  • اگر شما سیگاری هستید، سیگار کشیدن را برای حداقل 2 هفته قبل از عمل جراحی بینی ترک کنید و برای سیگار نکشیدن در دوره ریکاوری پس از عمل جراحی برنامه ریزی کنید. سیگار کشیدن می تواند فرآیند بهبود شما را دچار مشکل کند.
  • در عمل سیگار کشیدن می تواند باعث مرگ پوست و از بین رفتن بافت های زنده شود و باعث ایجاد آسیب به بافت های بدن و از بین رفتن پوست بیمار شود. این عوارض در ادامه ممکن است نیاز به انجام عمل جراحی ترمیمی داشته باشد.
  • یک کپی از پروتکل دکتر خود تهیه کنید.
  • روز قبل از عمل با یک نفر برای رساندن شما به بیمارستان یا مطب و برگرداندن شما به خانه بعد از عمل جراحی هماهنگ کنید.
  • با یک نفر برای مراقبت از خود برای 24 تا 72 ساعت اول پس از عمل جراحی هماهنگ کنید (برای این کار می توانید از خدمات یک پرستار برای 24 ساعت اول پس از عمل جراحی استفاده کنید.

 

 

نکات مهم دیگر در مورد اقدامات قبل از جراحی بینی

  1. شب قبل از عمل بینی فضای لازم برای ریکاوری در خانه را مهیا کنید. برای مثال تعداد زیادی پشتی، کتاب، روزنامه و مجله خریداری کنید، کنترل تلویزیون، ویدیو و آهنگ های مورد علاقه خود را در دسترس قرار دهید، بخار ساز، اسپری بینی و پدهای گرمایش و کیسه آب گرم تهیه کنید، همچنین لازم است سطل دارای سرپوش برای مواقعی که ممکن است حالت تهوع به شما دست دهد، در اختیار داشته باشید.
  2. پرده ها را بکشید تا بتوانید در طول روز استراحت بهتری داشته باشید.
  3. از سوت، زنگ، واکی تاکی یا سیستم های تماس داخلی برای درخواست کمک استفاده کنید.
  4. برای تغذیه از غذاهایی که سریع تهیه شده و به راحتی در دسترس هستند استفاده کنید. برای مثال شما می توانید از اسنک های فوری، سوپ، غذاهای یخ زده، ماست، سوپ جو، پنیر بومی، آب میوه (برای نوشیدن راحت تر از قبل نی تهیه کنید) استفاده کنید. مطمئن شوید پروتئین کافی مورد نیاز در طول دوره درمان به بدن شما می رسد. با پزشک خود درباره استفاده از غذاهایی که حاوی سطح سدیم کمتری هستند، صحبت کنید.
  5. در روز عمل جراحی، از لباس های نرم و گشاد استفاده کنید که امکان در آوردن آنها به سادگی وجود داشته باشد (یک پیراهن با دکمه در جلوی آن)
  6. دستورالعمل های پزشک خود درباره مصرف داروهای لازم، خوردن و نوشیدن و سایر موارد مانند آن را به دقت رعایت کنید.

بارداری بیش از عمل بینی

در اقدامات قبل از جراحی بینی بسیار مهم است که بانوان عزیز متقاضی رینوپلاستی در دوران بارداری نباشند. این دوره بسیار حساس و حائز اهمیت است در نتیجه نمی توان در صورتی که حامله هستید اقدام به تغییر فرم بینی خود کنید. یکی از تست های مهمی که در اقدامات قبل از عمل زیبایی بینی بایستی به درستی و کامل انجام بپذیرد ، آزمایش خون است. در این تست میزان فشار خون و دیگر فاکتورهای مد نظر جراح بینی وجود دارد که یکی از آن ها بارداری می باشد. به یاد داشته باشید که جراحی بینی روندی ایمن و کم تهاجم است که کمترین میزان آسیب را برای فرد به همراه ندارد تنها علتی که می تواند مادر و جنین را در رینوپلاستی به خطر بیاندازد استفاده از ماده های بیهوشی می باشد. به طبع این ماده سلامت جنین و مادر را به خطر میاندازد. در نتیجه بهتر است که تا زمانی که زایمان را انجام نداده اید تغییر فرم بینی خود را به تعویق بیاندازید.

سرماخوردگی و عمل بینی

یکی دیگر از نکات مهم در اقدامات قبل از جراحی بینی می تواند مراقبت از میزان سلامت شخصی باشد. به یاد داشته باشید در سرماخوردگی سینوس ها درگیر می شوند. در این وضعیت اگر عمل زیبایی بینی انجام شود ممکن است که فرد دچار عفونت شود. به طور معمول توصیه می شود که بعد از بهبودی کامل جراحی بینی را انجام دهید. بهتر است تا حد امکان تمامی موارد را طبق توصیه های دکتر عمل بینی دقیق و اصولی رعایت کنید که بتوانید بهترین رینوپلاستی را پشت سر بگذارید. همانطور که متوجه شده اید رعایت اقدامات قبل از جراحی بینی در واقع برای راحتی شما و دریافت بهترین نتیجه نهایی که مطابق درخواست شماست مورد انجام قرار می گیرد.

جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: