جراحی بینی بسته

جراحی بینی بسته

جراحی بینی بسته : برای عمل بینی دو تکنیک وجود دارد تا جراح بینی برشی را ایجاد نماید به منظور دسترسی به ساختار زیر پوست بینی و اعمال تغییرات لازم.

جراحی بینی به روش باز و جراحی بینی به روش بسته دو روش عمل بینی است که تفاوت جراحی بینی باز و بسته در برش های ایجاد شده روی بینی است.

انتخاب یکی از تکنیک های عمل بینی باز و بسته به نظر جراح بینی بستگی دارد که بر اساس نوع و ساختار بینی و نظر فرد انتخاب خواهد شد.

عملکرد جراحی بینی بسته

تکنیک جراحی بینی بسته به این صورت است که برشی که برای جدا کردن پوست از ساختمان بینی و اعمال تغییرات ایجاد می شود داخل سوراخ های بینی خواهد بود و پوست به وسیله ابزار مخصوص از بافت و استخوان بینی جدا می شود.

جراحی بینی بسته امروزه کاربرد چندانی ندارد و اولویت دوم جراحان بینی می باشد.

دلیل اصلی که جراح بینی عمل بینی بسته را اولویت دوم خود در جراحی بینی می داند این است که دید و تسلط کافی روی بافت و ساختار کلی به خصوص نوک بینی ندارد.

جراح بینی باتجربه ترجیح می دهد تکنیکی را برای جراحی بینی به کار ببرد که با تسلط کامل عوارض احتمالی جراحی بینی را به حداقل ممکن خود برساند و جراحی بینی موفق و مورد رضایتی را ایجاد نماید.

جراحی بینی بسته

جراحی بینی بسته مناسب چه افرادی است ؟

برای افرادی که ایراد اصلی بینی مقداری قوز روی پل بینی می باشد و ایراد چندانی به خصوص در قسمت نوک بینی ندارند چرا که در این روش امکان دسترسی به نوک بینی محدود می باشد.

افرادی که انتظار تغییرات چشمگیری را بعد از جراحی بینی ندارند.

مزایا و معایب جراحی بینی بسته چیست ؟

تورم بعد از جراحی بینی بسته در بینی به خصوص نوک بینی کمتر خواهد بود چون پوست به طور کامل از بینی جدا نشده است.

طول مدت عمل بینی کوتاه است، جراحی بینی به روش بسته در موارد ترمیم کاربرد بیشتری دارد.

معایب جراحی بینی به روش بسته دید کافی نداشتن جراح بینی است.

با این وجود اکثر جراحان بینی از روش جراحی بینی بسته استفاده نمی کنند.

عملکرد جراحی بینی باز

برشی که برای اعمال تغییرات در جراحی بینی به روش باز ایجاد می شود روی کلوملا می باشد و مزیت این روش وسعت دید کامل و تسلط جراح بینی روی ساختار کلی بینی می باشد.

جراحی بینی بسته 2

تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته

  • برش ایجاد شده در جراحی بینی باز روی کلوملا به مقدار 2 میلی متر می باشد اما برش ها در جراحی بینی بسته داخل سوراخ های بینی می باشد و پوست با ابزار مخصوص از ساختار بینی جدا می گردد.
  • برشی که انواع عمل بینی در پره های بینی ایجاد می شود به منظور کوچک کردن و متقارن سازی سوراخ های بینی است و ربطی به روش های جراحی بینی ندارد.
  • جراحی بینی به روش باز اولویت اول جراحان بینی می باشد به دلیل اینکه روی ساختمان بینی تسلط کامل دارند و در جراحی بینی بسته دسترسی به خصوص در قسمت نوک بینی کم می باشد.
  • تورم در جراحی بینی باز بیشتر از جراحی بینی بسته به خصوص در نوک بینی خواهد بود به دلیل اینکه پوست به طور کامل از ساختار بینی جدا می گردد.
  • افردی که دارای عمل بینی پیچیده از قبیل جراحی بینی ترمیمی هستند روش انتخاب شده توسط جراح بینی ،  جراحی بینی به روش باز خواهد بود که امکان خطا در جراحی بینی به حداقل ممکن برسد.
  • برخی افراد در مورد برش هایی که در پره های بینی ایجاد می شود ابهاماتی برایشان پیش آمده که جزو جراحی بینی باز است یا بسته.

برش ایجاد شده در پره های بینی به روش های جراحی بینی مربوط است ؟

برشی که در پره های کناری بینی زده می شود ربطی به جراحی بینی باز یا بسته ندارد و در صورت نیاز برای کوچک و متقارن سازی سوراخ های بینی ایجاد می شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: