جراحی بینی در افراد مسن

امروزه به دلیل جایگاهی که مسئله زیبایی حتی در میان افراد مسن پیدا کرده است ، جراحی بینی در افراد مسن بسیار شیوع یافته است. زیرا با افزایش سن در ساختار بینی تغییراتی ایجاد شده و بینی حالت محدب و نوک افتاده تری به خود می گیرد.

چرا عمل بینی برای افراد سن بالا توصیه نمی شود؟

علت اینکه عمل بینی برای افراد سن بالا توصیه نمی شود این است که ممکن است فرد از بیماری های جسمانی از جمله مشکلات قلبی عروقی و غیر برخوردار بوده و بیهوشی برای او خطرناک باشد. علاوه بر آن مشکلات پوستی یا طولانی شدن دوره نقاهت بیمار نیز دیگر علت پرهیز از جراحی در سن بالا به شمار می رود.
به طور کلی اینکه عمل بینی در چه بازه سنی برای افراد مناسب است و از محدودیتی برخوردار نیست ، توسط پزشک متخصص قابل تشخیص و بررسی است.از این رو در برخی موارد عمل جراحی بینی برای برخی افراد مسن یا سن بالا توصیه نشده و برای برخی دیگر افراد از محدودیتی برخوردار نخواهد بود.

عمل بینی در سنین بالا چه عوارضی به همراه دارد ؟

اگر عمل بینی شما به دست پزشک متخصص و با مهارت انجام شود ، از کمترین میزان عوارض ناشی از رینوپلاستی برخوردار خواهید بود. اما در عین حال انجام هرگونه عمل جراحی از جمله در سنین بالا ممکن است خطرات یا عوارضی به همراه داشته باشد که بد نیست آن ها را بررسی کنیم:

  • مشکلات تنفسی که ناشی از مشکلات ریوی یا سایر بیماری هاست
  • احتمال ریسک بالاتر و بهبودی دیر تر نسبت به افراد جوان
  • تغییر در نوع پوست و عدم جوش خوردن سریع آن
  • ریسک بیهوشی
  • ریسک نتایج عمل که خوب شود یا خیر

عمل بینی در سن بالا خطرناک است؟

باید گفت که بعد از معاینه توسط پزشک ، اگر خطری سلامتی شما را تهدید کند پزشک آن را با شما در میان خواهد گذاشت. برای مثال ممکن است نتایج جراحی برای فرد جوانی خوب نباشد و پزشک از انجام عمل امتناع بورزد اما در مقابل بیماری در 45 سالگی بهترین نتیجه را داشته باشد. بنابراین بهتر است برای بررسی میزان خطرات با پزشک خود مشورت و دستورالعمل های ایشان را رعایت کنید.

دلایل جراحی بینی در افراد مسن

در سنین کودکی و در حالت طبیعی ، نوک بینی به سمت بالا و پشت آن حالت مقعر دارد ، اما با افزایش سن به دلیل کاهش میزان چربی زیر پوست زاویه میان لب و بینی کوتاه تر می شود.

به دلیل فوق و گرایش انسان به زیبایی ، افراد ممکن است در تمامی سنین متقاضی عمل بینی باشند. لذا برای دریافت مشاوره های مورد نیاز و کارآمد و دستیابی به نتیجه ایده آل از جراحی بینی مراجعه به بهترین جراح بینی توصیه می گردد.

 

جراحی بینی در افراد مسن

 

مراقبت های بعد از عمل بینی در افراد مسن

  • استفاده از کمپرس سرد و پرهیز از مصرف بیش از اندازه نمک جهت رفع تورم و کبودی
  • مصرف منظم داروهایی که توسط جراح بینی تجویز شده
  • خودداری از ماساژ دادن بینی و فشار آوردن به آن
  • عطسه نمودن با دهان باز
  • به مدت 2 هفته ، پرهیز از مصرف دخانیات و الکل
  • خودداری از خیس نمودن گچ بینی
  • مصرف غذاهای نرم مانند سوپ ، پوره و غیره
  • به مدت 1 ماه از مصرف غذاهایی که به جویدن زیاد نیاز دارند پرهیز نمایید.

چنانچه فرد از سلامت کامل برخوردار بوده و تمامی مراقبت های بعد از جراحی بینی را رعایت نماید ، انجام جراحی بینی هیچ گونه مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

این نکته حائز اهمیت است که با افزایش سن ، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و برای به تثبیت رسیدن ساختار جدید بینی به زمان بیشتری نیاز دارد. بنابراین دوره نقاهت و بهبودی در افراد مسن کمی طولانی تر از افراد جوان خواهد بود.

 

دکتر علیرضا پورصیرفی  ، بهترین جراح بینی در شهر اصفهان هستند که با مهارت بالا  و تجربه فراوان در زیمنه جراحی بینی فعالیت دارند. 

حضور ایشان در سمینار ها و کنگره های جراحی پلاستیک بینی در خارج و داخل کشور نشان دهنده تبحر بالای ایشان در زمینه جراحی بینی به شمار می رود. همچنین ایشان با 18 سال سابقه جراحی بینی و انجام 7 هزار عمل بینی موفق  ؛ به یکی از بهترین جراحان بینی در سطح کشور شناخته می شوند. 

جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: