عمل جراحی ثانویه (Revision)

عمل جراحی ثانویه (Revision)

عمل جراحی ثانویه (Revision) به دو دسته تقسیم می شوند: یکی اینکه گاهاً به دلائل مختلف علی رغم اصلاح بیشتر عیوب بینی، تعدادی از مشکلات کوچک باقی می ماند که اینها معمولاً با یک عمل ثانویه کوچک و گاهاً بدون بیهوشی قابل اصلاح هستند و در بعضی مقالات میزان اعمال مجدد را تا 10% ذکر کرده اند.

دسته دوم افرادی هستند که یا بدلیل تکنیکهای قدیمی و ضعیف و یا ارزیابی ناکافی و یا تجربه ناکافی جراح بینی قبلی دچار مشکلات متعدد زیبایی و یا تنفسی هستند و نیاز به عمل جراحی ثانویه (Revision) و ترمیمی دارند.

در اینگونه موارد عمل جراحی بینی ثانویه معمولاً از عمل اولیه مشکل تر می باشد و نیاز به تجربه و مهارت بیشتری دارد، زیرا هم چسبندگی نسوج بیشتر است و هم غضروف بینی آسیب دیده و گاه استفاده از غضروف گوش یا ختی دنده فرد جهت ترمیم لازم است.

برای انجام این اعمال باید حداقل یک سال یا بیشتر از عمل اولیه گذشته باشد و جراحی بینی که تجربه کافی دارد اقدام به این عمل نماید و در بسیاری از موارد هم عیوب بینی بطور نسبی اصلاح می شوند و اگر فرد انتظار منطقی داشته باشد از نتیجه عمل ثانوی خشنود خواهد شد.

جراحی بینی عملی پیچیده است و با هربار تکرار جراحی بینی پیچیده تر خواهد شد. پس در مورد نتیجه جراحی بینی ترمیمی انتظارات واقع بینانه ای داشته باشید و برای جراحی بینی به بهترین دکتر برای عمل ترمیمی بینی مراجعه نمایید.

عمل جراحی ثانویه (Revision)

زمان مناسب جراحی بینی ترمیمی

زمان مناسب جراحی بینی ترمیمی بعد از یکسال است ممکن است این زمان برایتان طولانی باشد اما باید بعد از این زمان اقدامبه ترمیم بینی نمایند تا بینی به ثبات نسبی دست یافته باشد و جراح بینی بعد از کاهش تورم شاهد تمام نواقص بینی باشد.

چنانچه زودتر از زمان موعد جراحی بینی ثانویه را انجام دهید، ممکن است مشکلات بدتری ایجاد شود به این خاطر که روند ترمیم بینی هنوز کامل نشده و فعال است.

زمانی که ترمیم جراحی اولیه بینی کامل نشده باشد و انجام جراحی ترمیمی بینی باعث می شود که خونرسانی پوست دچار اشکال شده و اختلالاتی در ترمیم رخ دهد و در نتیجه مشکلات جبران ناپذیری حتی برگشت ناپذیر برای فرد ایجاد کند.

عمل جراحی ثانویه (Revision) 2

دلایل انجام جراحی بینی ترمیمی

  • ایجاد مشکلات تنفسی و خشک شدن بینی ناشی از جراحی اولیه بینی
  • بزرگ بودن بینی و کامل برداشته نشدن قوز بینی
  • انحراف تیغه بینی یا کجی بینی
  • زیاد فاصله داشتن سوراخ های بینی
  • عدم تقارن بین دو طرف بینی
  • ایجاد فرورفتگی در بینی به علت بیش از حد برداشتن بافت بینی

ترمیم بینی عمل شده چگونه است ؟

با توجه به نظر جراح بینی و میزان ایراد ترمیم بینی عمل شده با بی حسی و ترمیم بینی عمل شده بدون جراحی انجام می شود.

دکتر علیرضا پورصیرفی

بورد تخصصی جراحی گوش ، گلو و بینی

جراحی زیبایی بینی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: