تاثیر جراحی بینی در بویایی

تاثیر جراحی بینی در بویایی

تاثیر جراحی بینی در بویایی : یکی از سوالاتی که ذهن بیشتر متقاضیان جراحی بینی را به خود معطوف می نماید و عموما در جلسه مشاوره در این باره از جراح بینی سوال می نمایند ، این است که آیا جراحی بینی در حس بویایی اثرگذار است یا خیر ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که عمل جراحی زیبایی بینی ، در فضایی خارج از محیط  اعصاب و حواس بویایی انجام می گیرد و تقریبا می توان گفت امکان آسیب دیدن حس بویایی در حین جراحی بینی وجود د ندارد.

 

تاثیر جراحی بینی در بویایی

حس بویایی بعد از جراحی بینی

بعد از جراحی بینی ، یکی از عوارض کوتاه مدت و موقتی ای که بروز می کند کاهش حس بویایی می باشد که به دلیل تورم و التهاب بافت های داخل بینی و همچنین ترشحات بینی رخ می دهد.

تاثیر جراحی بینی در بویایی نباید ایجاد نگرانی کند ، زیرا پس از گذشت مدت زمان کوتاهی تورم بینی از بین رفته و حس بویایی مجددا به حالت قبل خود باز می گردد.

برگشت حس بویایی بعد از جراحی بینی

پس از جراحی بینی ، بینی دچار تورم می شود و محفظه های انتهای اعصاب بویایی را تحت فشار قرار داده و منجر به بسته شدن این محفظه ها البته تا حدود کمی می گردد ، بنابراین تا زمانی که تورم بینی وجود داشته باشد فرد با کاهش حس بویایی روبرو خواهد بود.

با توجه به نتایج به دست آمده از تحقیقات به عمل آمده در زمینه تغییر حس بویایی در افرادی که تحت عمل جراحی بینی قرار گرفته اند ، می توان گفت حس بویایی در تقریبا 86 درصد از این افراد پس از گذشت 6 ماه به حالت سابق خود برگشته است.

البته باید به این مطلب اشاره داشت که برطرف شدن تورم بینی به طور کامل تقریبا یکسال به طول می انجامد ، بنابراین پس از برطرف شدن تمامی ورم های موجود در بینی ، حس بویایی به حالت اولیه و طبیعی خود باز خواهد گشت.

 

جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: