تنفس بعد از جراحی بینی

یکی از نگرانی های افراد در جراحی بینی ، امکان بروز مشکلات تنفس بعد از جراحی بینی است. بعضی از مراجعین بر این باورند که پس از جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی ، دچار مشکلات تنفسی خواهند شد و متقابلاً برخی افراد اطمینان دارند که در صورت انتخاب بهترین جراح بینی دچار هیچ گونه مشکل عملکردی نظیر تنفس نخواهند شد. اما واقعیت چیست؟ در ادامه اطلاعاتی در این باره ارائه می دهیم. اگر شما نیز نگران مشکلات تنفسی بعد از عمل زیبایی بینی هستید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

تنفس بعد از جراحی بینی

رفع مشکلات تنفس بعد از جراحی بینی

لازم به ذکر است اگر متقاضی قبل از انجام رینوپلاستی مشکلات تنفس مربوط به انحراف تیغه میانی یا از دریچه های داخلی باشد ، در حین عمل جراحی زیبایی امکان برطرف کردن آن وجود دارد.

در چه صورت جراحی بینی در تنفس اختلال ایجاد نمی کند؟

اگر در هنگام عمل بینی، پزشک اصولی از قبیل رفع پولیپ بینی وضایعه ها ، اصلاح صحیح توربین و شاخک ها و غیره را با دقت و به طور صحیح انجام دهد ، می توان این اطمینان را داشت که اگرحتی اندازه بینی کوچک شده باشد ، متقاضی با هیچ گونه مشکل تنفسی رو به رو نخواهد شد.

مشکلات زود گذر تنفس بعد از جراحی بینی

خشکی و گرفتگی بینی بعد از عمل نیز گاهی باعث بروز مشکلات تنفسی می شود که این گرفتگی ها گذرا یا طولانی می باشد و عمدتاً گرفتگی های زود گذر به دلیل تورم داخلی بعد از عمل است و بخش زیادی از ورم داخلی و بیرونی بینی در طی هفته های اول تا حد زیادی کاهش می یابد.

از بین رفتن ورم بطور کامل چند ماهی زمان می برد. البته زخم های طبیعی که در بینی به واسطه عمل ایجاده شده نیز خود موجب مشکلات تنفسی میشود.

نکاتی در مورد تنفس بعد از جراحی بینی

  • از دیگر موارد علل بروز مشکلات تنفسی می توان به بزرگ شدن بیش از حد شاخکهای بینی و انحراف تیغه بینی اصلی اشاره کرد که این موارد نیز به سهولت درمان می شود.
  • در آخر زخم کردن و تغییر و تحول در ساختار اصلی بینی نیز موجب مشکلات تنفسی می باشد که با انتخاب جراح بینی ماهر و زبردست می توان از بروز اینگونه مسائل جلوگیری کرد.
  • به توجه به اینکه جراحی بینی در کشور ما از رایج ترین عمل های زیبایی است، اکثر متقاضیان فقط به زیبایی ظاهری بینی و هزینه ی عمل توجه می کنند و به مسائل مهم تر از قبیل انتخاب پزشک متبحر، روش عمل جراحی و کلینیک مربوطه که در واقع تضمین عدم عوارض بعد از عمل می باشد، توجه چندانی ندارند. لذا می توان با تحقیق و دقت بیشتر از بروز خطرات احتمالی مصون ماند.
  • اسکلت بینی به جنس غضروف بینی بستگی  دارد ، بعضی افراد غضروف‌شان نرم و بعضی‌ها سفت است که  در این میان ضخامت پوست بینی نیز اهمیت دارد.
  • کسانی که بینی ضخیم و گوشتی دارند براساس ضخامت پوست افتادگی بینی‌ شان بیشتر است و در این افراد جراح باید تقویت بیشتری به نوک بینی انجام دهد.

جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: