درباره چسب بینی

در این مقاله قصد داریم درباره چسب بینی اطلاعات مفیدی ارائه دهیم. چسب بعد از جراحی بینی یکی از مراقبت های رایج است که برای فرم دهی بهتر بینی انجام می شود. نحوه استفاده از چسب ، مدت زمان ، اهمیت آن و بسیاری از موارد هستند که متقاضیان عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی از آن بی خبر هستند. برای اطلاع از این موضوع ها لطفا به ادامه مقاله توجه فرمایید.

 

چسب زدن به بینی - دکتر پورصیرفی

مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل

یکی از نگات مهم درباره چسب بینی ، مدت زمان استفاده از آن است. چسب زدن در حدود یک ماه اول جهت کاهش تورم و چسبندگی بیشتر پوست به اسکلت غضروفی استخوانی زیرین بخصوص در ناحیه بالای نوک بینی (Supratip) انجام می شود. در مواردی که جنس بینی متقاضی گوشتی باشد یا با صلاحدید پزشک این بازه زمانی ممکن است افزایش پیدا کند.

عوارض زیاد چسب زدن بینی

به عنوان یک هشدار به سایر افراد که به تازگی جراحی بینی انجام داده اند ، باید درباره چسب بینی گفت که به طور متوسط چسب زدن بین 1 الی 2 ماه مفید است . استفاده  بیش از این زمان در مواردی ممکن است باعث ایجاد قرمزی پوست ، حساسیت پوستی و حتی باقی ماندن تورم می شود. و پس از 2 الی 1 ماه به جای چسب، ماساژ ملایم پوست بینی با انگشتان جهت کاهش تورم موثر تر است.

چسب بینی بعد از جراحی

درباره چسب بینی و جنس آن

در میان چسب هایی که در بازار ایران موجود است چسب Micropore 3M چسب مناسبی می باشد ؛ زیرا منافذ ریزی جهت تهویه پوست دارد و بهتر روی پوست قرار می گیرد.

برای چسب زدن بینی بعد از جراحی لازم است پوست بینی با الکل سفید طبی و یا صابون های با قلیایی ملایم مثل صابون Dove و یا ژلهای شستشو تمیز شود و چربی اضافی پوست گرفته شود، سپس برای چسب زدن ابتدا یک چسب به شکل U از پایین بینی به سمت بالا زده می شود که این چسب نباید فشار زیاد داشته باشد تا باعث آزردگی پوست نشود . سپس چسب های در اندازه های 5 الی 3 سانتیمتر از بالا به پایین زده می شوند و هر چسبی حدود 3 الی 2 میلی متر روی چسب قبلی هم پوشانی دارد.

چسب-بینی

معمولاً بینی 2 الی 1 لایه چسب به بینی زده می شود. لازم است درباره چسب بینی چرب بگوییم که این دسته از بینی ها نیازمند تعویض روزانه هستند ؛ در غیر این صورت یک روز در میان باید چسب را تعویض کرد. برای برداشتن چسب باید دقت کرد به یکباره و ناگهانی نباید اینکار انجام شود. بهتر است پس از دوش گرفتن که چسب ها شل شده اند و به آرامی چسب برداشته شود.

تعداد کمی از افراد از ابتدا حساسیت شدید به چسب دارند و با چسب زدن دچار قرمزی شدید پوست و حتی تاول های پوستی می شوند ؛ در این صورت این افراد نباید از چسب بینی استفاده کند یا آن که از چسب های مخصوص و ضد حساسیت استفاده کنند. در چنین مواقعی جراح بینی می تواند شما را یاری کند.

نحوه چسب زدن به بینی

افرادی که عمل بینی انجام می دهند بعد از برداشتن پانسمان از روی بینی برای استفاده از چسب به طور معمول هر روز یا یک روز در میان به دکتر مراجعه می کنند. به طور طبیعی انجام دادن این کار موجب اتلاف وقت بسیاری می شود که مناسب نخواهد بود ، از همین رو بهتر است که اولین جلسه مراجعه به جراح بینی از نحوه چسب زدن فیلم تهیه کنید که بتوانید در روزهای بعد از آن استفاده کنید که به خوبی چسب بینی را انجام دهید.

مراحل چسب زدن بینی

  • چربی زدایی : ابتدایی ترین مهم ترین کار پاکسازی پوست از هر نوع آلودگی است که بایستی قبل از چسب زدن به بینی آن را انجام داد.
  • تکه کردن چسب : در این بخش باید چسب را به چند قسمت تکه کنید و به اندازه های 3 الی 5 سانتی متری جدا کنید. تکه های چسب را از سمت راست به چپ روی بینی قرار دهید.
  • چسب U شکل : چسب های مختص به بینی را می توانید از داروخانه تهیه کنید و آن را به طول 6 الی 8 سانتی متر برش دهید و آن را به شکل U بر روی بینی متصل کنید.

نحوه برداشتن چسب بینی به چه صورت است ؟

یکی از مواردی که بایستی در این ارتباط مورد اهمیت قرار بگیرد شیوه برداشتن چسب از روی بینی می باشد. برای بلند کردن چسب و تعویض آن بهتر است که به آرامی این کار را انجام دهید. نکته قابل تامل این است که هیچگونه فشاری را نباید به بینی وارد کنید. می توانید با خیس کردن چسب بر روی بینی به راحتی و آرامی آن را از روی بینی بلند کنید.

جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: