تفاوت جراحی بینی گوشتی و بینی استخوانی

تفاوت جراحی بینی گوشتی و بینی استخوانی

تفاوت جراحی بینی گوشتی و بینی استخوانی در نوع پوست و بافت و غضروف و شکل ظاهری بینی است. جراحی بینی در انواع بینی به منظور برطرف کردن ایرادات ظاهری برای رسیدن به بینی زیبا و متناسب با اجزای صورت است.

برخی افراد دارای بینی گوشتی و برخی دیگر دارای بینی استخوانی یا ترکیبی از این دو هستند ما در این مقاله در مورد تفاوت جراحی بینی گوشتی و بینی استخوانی صحبت خواهیم نمود.

می توانید عکس بینی گوشتی و عکس بینی استخوانی نمونه کارهای دکتر علیرضا پور صیرفی جزو بهترین جراح بینی در اصفهان را با مراجعه به آرشیو گالری تصاویر سایت و صفحه اینستاگرام ایشان مشاهده نمایید.

تفاوت جراحی بینی گوشتی و بینی استخوانی

تفاوت جراحی بینی گوشتی و بینی استخوانی چیست

از لحاظ پوست

از عواملی که تعیین می کند بینی شما گوشتی یا استخوانی است ضخامت پوست بینی می باشد، بینی های گوشتی دارای پوستی ضخیم و بینی های استخوانی پوستی متوسط و نازک دارد.

از کجا بفهمیم بینی گوشتی داریم ؟

بینی های گوشتی پوستی ضخیم دارند و برای تشخیص بینی گوشتی می توانید کمی سر بینی را بین دو انگشتان خود فشار دهید سپس شاهد تراوش مقداری چربی از نوک بینی خواهید بود اما در بینی های استخوانی چنین اتفاقی نخواهد افتاد چون غدد چربی فعال در بینی های گوشتی وجود دارد.

از لحاظ ظاهر

بینی های استخوانی از لحاظ ظاهر دارای قوزی روی پل بینی هستند اما بینی های گوشتی دارای نوک بینی پهن و افتاده ای در قسمت نوک بینی خود هستند.

از لحاظ بافت و غضروف

بینی های استخوانی دارای بافت و غضروف مستحکمی هستند در حالی که بینی های گوشتی بافت و غضروف ضعیفی دارند.

معمولا جراحی بینی های استخوانی به منظور برطرف کردن قوز و حالت برآمده روی بینی انجام می شود.

جراحی بینی گوشتی نیز به منظور فرم دادن و برطرف کردن حالت پهن بینی انجام می شود و معمولا جراحی بینی گوشتی با تقویت غضروف های نوک بینی انجام می شود تا پوست ضخیم فرم بهتر و زیباتری پیدا کند.

برای عمل زیبایی بینی گوشتی باید به بهترین جراح بینی گوشتی مراجعه نمود تا با تقویت بافت و غضروف ضعیف بینی بتواند بهترین نتایج را برای شما حاصل نماید.

ممکن است به بینی گوشتی بدون عمل بینی با لیزر در سایت های پزشکی برخورد کرده باشید و به فکر عمل بینی بدون جراحی افتاده باشید.

نکته قابل توجه این است که عمل بینی بدون جراحی و ایجاد برش قابل انجام نیست.

 

 

انواع روش های جراحی زیبایی بینی

به طور کلی عمل جراحی بینی به لحاظ روش و تکنیک به دو دسته عمل بینی باز و عمل بینی بسته تقسیم می شود.

  • عمل بینی باز

این روش جدیدتر از روش بسته می باشد. در عمل بینی باز بر روی پوستی که مابین حفره های بینی قرار دارد و در علم پزشکی به کلوملا موسوم است برشی ایجاد می گردد تا بتوان پوست بینی را به طور کامل از روی ساختمان بینی به سمت بالا هدایت کرد و به این ترتیب جراحی بینی و اعمال اصلاحات لازم را تحت دید مستقیم انجام داد.

قاعدتا در این روش به دلیل ایجاد برش در بخش کلوملای بینی ، میزان تورم و کبودی پس از عمل در مقایسه با عمل بینی بسته بیشتر خواهد بود.

اما از آنجا که در عمل بینی باز، جراح در حین جراحی بینی اشراف کاملی بر ساختار بینی دارد کسب نتایج رضایت بخش در این روش بیش از روش بسته می باشد.

همچنین امکان ایجاد تغییرات و اصلاحات گسترده نظیر اصلاح غیرقرینگی بینی ، رفع کجی بینی و غیره در این روش به سهولت امکان پذیر می باشد.

به علاوه باید به این نکته مهم اشاره نمود که در عمل بینی باز قراردهی گرافت های استخوانی و غضروفی و ایمپلنت ها بر روی بینی به آسانی امکان پذیر است.

در این روش پس از پایان جراحی ، بر روی کلوملا بخیه زده می شود که نباید نگران به جا ماندن آثار بخیه باشید چرا که به مرور زمان به طور کامل برطرف می شود.

  • عمل بینی بسته

عمل بینی به روش بسته ، اولین تکنیک برای انجام جراحی بینی می باشد.

در عمل بینی بسته ، برشی بر روی پوست کلوملا زده نمی شود و کلیه برش ها در داخل بینی ایجاد می شوند.

عدم وجود برش پوستی بر روی کلوملا از مزایای این روش است ، چرا که به دلیل عدم ایجاد برش بر روی این ناحیه میزان تورم و کبودی پس از عمل بسیار ناچیز خواهد بود.

لازم به ذکر است که در عمل بینی بسته به علت اینکه هیچ برشی بر روی بخش بیرونی بینی ایجاد نمی شود در نتیجه هیچ نوع بخیه ای نیز بر روی بینی ایجاد نخواهد شد که این یکی از مزایای جراحی بینی به روش بسته می باشد.

مدت زمان عمل و دوران نقاهت پس از عمل نیز در این روش کوتاه تر از جراحی بینی به روش باز است.

در جراحی بینی به روش بسته ، دید جراح محدودتر از روش باز است و بنابراین امکان ایجاد تغییرات پیچیده بر روی بینی در این روش به سادگی امکان پذیر نیست.

لذا غالبا اکثریت جراحان بینی ، جراحی بینی به روش باز را در اولویت قرار می دهند.

هزینه جراحی بینی استخوانی و جراحی بینی گوشتی

هزینه عمل بینی گوشتی و بینی استخوانی بر اساس نوع ایراد بینی و ضخامت پوست همچنین تخصص جراح بینی و هزینه های کلینیک و اتاق عمل محاسبه می شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: