جراحی بینی در افراد سیگاری

جراحی بینی در افراد سیگاری

جراحی بینی در افراد سیگاری : ممکن است افراد سیگاری در مورد سیگار کشیدن بعد از عمل بینی و اینکه  تا چه مدت بعد از عمل بینی می توانند سیگار بکشند سوالاتی داشته باشند.

جراحی بینی به منظور ایجاد بینی متناسب با چهره انجام می شود و امروزه طرفداران زیادی را بین زنان و مردان به خود اختصاص داده است.

تاثیر سیگار در جراحی بینی چیست ؟

دخانیات و مشروبات الکلی باعث ایجاد اختلال در دیواره عروق خونی می شود و این عارضه موجب تنگ شدن رگ های خونی فرد خواهد شد.

دخانیات تنگ شدن عروق خونی و تنگ شدن عروق موجب اختلال در گردش خون و روند بازسازی و ترمیم پوست بینی در افراد سیگاری بعد از جراحی بینی خواهد شد

از عوارض استعمال دخانیات و انجام جراحی بینی این است که مصرف داروهای بیهوشی حین عمل جراحی بینی ، میزان کربن مونو اکسید در فرد سیگاری افزایش می دهد و هنگام بیهوشی تغییر ریتم و تپش قلب را برای فرد سیگاری به همراه دارد.

اگر سیستم خونرسانی عملکرد بهتری داشته باشد روند ترمیم و بازسازی بینی بعد از جراحی زیبایی بینی و نتیجه حاصله مطلوب تر ایجاد خواهد شد.

جراحی بینی در افراد سیگاری

نکاتی در مورد جراحی بینی در افراد سیگاری

بهترین جراح بینی توصیه می کند که دو هفته قبل  و بعد از عمل جراحی بینی از استعمال دخانیات و هر گونه مشروبات الکلی خودداری کنید.

خوردن مشروب قبل و بعد از عمل بینی موجب افزایش احتمال خونریزی حین جراحی بینی و افزایش تورم بعد از جراحی بینی می شود .

نوشیدن مشروبات الکلی موجب گشاد شدن رگ های خونی حین جراحی بینی خواهند شد.

کشیدن قلیون قبل و بعد از جراحی بینی باعث ایجاد اختلال در روند بهبودی خواهد شد، قابل توجه است که افرادی که قلیان می کشند میزان نیکوتین موجود در خونشان بیشتر از افرادی است که سیگار می کشند.

توصیه می شود یک ماه قبل و حداقل دو ماه بعد از عمل بینی از استعمال دخانیات پرهیز نمایید تا جراحی بینی ایمن و با نتیجه مطلوبی را تجربه کنید.

مدت زمان ذکر شده باعث می شود که عروق خونی شبیه به عروق فرد غیر سیگاری شود و سیستم گردش خون به درستی فعالیت خود را انجام دهد و بهبودی بافت های آسیب دیده بینی با اختلال مواجه نگردد.

قبل از انجام جراحی بینی توصیه های جراح بینی را جدی بگیرید و با رعایت کردن نکات قبل و بعد از جراحی بینی ، عمل بینی را با کمترین عارضه احتمالی و با خیال آسوده تجربه نمایید.

دکتر علیرضا پورصیرفی

بورد تخصصی جراحی گوش ، گلو و بینی

جراحی زیبایی بینی – جراحی پلک – جراحی گوش

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: