روش جراحی بینی

روش جراحی بینی

برای اعمال تغییرات و رفع ایرادات بینی روش جراحی بینی در افراد مختلف و متفاوت می باشد، امروزه جراحی بینی با دو روش باز و بسته انجام می شود.

جراح بینی با توجه به نوع و ایراد ساختار بینی بهترین روش عمل جراحی بینی را انتخاب می نماید.

روش جراحی بینی در عمل جراحی بینی گوشتی و عمل جراحی بینی استخوانی با هم متفاوت است به طوری که جراح بینی با تجربه با استفاده از گرافت گذاری بافت و غضروف ضعیف بینی  گوشتی را تقویت می کند تا باعث موفقیت آمیز شدن عمل بینی گوشتی نسبت به گذشته شده است.

روش جراحی بینی

روش جراحی بینی چیست ؟

جراحی بینی بسته

جراحی بینی به روش یسته برش ها داخل بینی زده می شود و روی پوست بینی برشی و بخیه ای زده نمی شود و پوست بوسیله ابزار مخصوص از ساختمان بینی جدا می شود تا تغییرات مورد نظر بهترین جراح بینی اعمال گردد.

تفاوت روش ها جراحی بینی در برشی است که با هدف اعمال تغییرات داخل یا خارج بینی ایجاد می گردد.

عمل بینی بسته اولویت دوم جراح بینی می باشد و چنانچه ایراد بینی مختصر باشد و فرد انتظار تغییرات چشمگیری را نیز نداشته باشد انجام می شود.

جراحی بینی باز

در جراحی بینی به روش باز برش ایجاد شده روی کلوملا زده می شود و پوست به طور کامل از بافت بینی جدا می شود و تغییرات اعمال شده و بخیه در همان قسمت زده می شود.

قابل ذکر است که جای بخیه ها بعد از مدتی بعد از عمل بینی محو می شود.

جراحی بینی باز اولویت اول جراحان بینی می باشد.

بهترین جراح بینی ترجیح می دهد با دید و تسلط کامل روی ساختار بینی ایرادات بینی را برطرف کند و قدرت مانور بیشتری روی نواقص بینی داشته باشد.

بیشتر افراد سوال داشته اند که برشی که در کناره پره سوراخ های بینی زده می شود ربطی به روش عمل بینی دارد ؟

خیر ممکن است در هر دو روش جراحی بینی برشی در پره های بینی هم ایجاد شود، تصمیم این عملکرد بر عهده جراح بینی می باشد که با توجه به نیاز انجام می شود.

رینوپلاستی باز برای جراحی بینی های پیچیده از قبیل جراحی بینی ترمیمی و جراحی بینی های گوشتی انجام می شود چون با دید و تسلط کامل عمل بینی باید انجام شود.

دکتر علیرضا پورصیرفی

بورد تخصصی جراحی گوش ، گلو و بینی

جراحی زیبایی بینی – جراحی پلک – جراحی گوش

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: