عمل جراحی زیبایی بینی

عمل جراحی زیبایی بینی

بینی یکی از مهم ترین اعضای صورت است که علاوه بر اثرگذاری در زیبایی چهره فرد نقشی حیاتی در بدن انسان ایفا می کند. بنابراین بروز هر گونه اختلالی در بینی ممکن است هم عملکرد اصلی بینی و هم فرم ظاهری بینی را تحت الشعاع قرار دهد. عمل جراحی زیبایی بینی به منظور رفع ایرادات بینی و حفظ تناسب صورت با سایر اجزای صورت در عین حفظ عملکرد اصلی آن انجام می گیرد.

 

عمل-جراحی-زیبایی-بینی

روش های عمل جراحی زیبایی بینی

  • جراحی بینی بسته : در این روش به منظور برطرف نمودن ایرادات بینی ، برش هایی در داخل بینی ایجاد می شود و پوست بینی از روز اسکلت استخوانی بینی به کمک ابزاری مخصوص بلند می شود و سپس جراح بینی تغییرات مورد نیاز را بر روی بینی اعمال می کند.

 

  • جراحی بینی باز : در این روش برای ایجاد تغییرات روی بینی ، علاوه بر ایجاد برش در داخلی بینی بر روی قسمت باریک بین حفره های بینی ( ناحیه کلوملا ) نیز برشی ایجاد می شود و بدین ترتیب پوست بینی بطور کامل بلند می شود و جراح بینی به تمام ساختمان بینی اشراف کامل خواهد داشت. به دلیل برش های بیرونی که ایجاد شده است میزان تورم و کبودی در این روش زیاد مشهود خواهد بود.

جراحی انواع بینی

  • جراحی بینی گوشتی : جراحی بینی های گوشتی ، از طریق تقویت غضروف انجام می گیرد. در جراحی بینی های گوشتی به دلیل دارا بودن پوست ضخیم و غضروف کم ، امکان کوچک نمودن بیش از حد بینی وجود ندارد و اقدامات صورت گرفته روی بینی به طور کامل قابل رویت نخواهد بود. پس از جراحی بینی گوشتی در مقایسه با بینی های استخوانی ، برای کاهش تورم بینی و اصطلاحا جا افتادن بینی به زمان بیشتری نیاز خواهد بود.

 

  • جراحی بینی استخوانی : در جراحی بینی های استخوانی علاوه بر رفع قوز بینی ، به منظور استحکام بینی پس از جراحی بافت های باقی مانده نیز در طی جراحی بینی تقویت خواهند شد. در جراحی بینی استخوانی به دلیل دارا بودن پوست نازک و غضروف زیاد ، امکان ایجاد تغییرات چشمگیر بر روی بین وجود داشته و نتیجه عمل جراحی بینی بسیار ایده آل خواهد بود.

دستیابی به نتایج رضایت بخش از جراحی انواع بینی مستلزم انجام آن توسط یک جراح بینی با سابقه و متبحر می باشد.

جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: