بهترین سن برای جراحی بینی

بهترین سن برای جراحی بینی : جراحی بینی به منظور برطرف نمودن ایرادات ظاهری بینی و ایجاد یک بینی با فرمی متناسب و مناسب با اختار صورت انجام می گیرد. قاعدتا عمل جراحی زیبایی بینی منجر به افزایش اعتماد به نفس فرد می گردد ، لذا تعداد متقاضیان انجام این جراحی رو به افزایش است. فرم بینی برخی افراد به طور مادرزادی و برخی دیگر به دلیل تغییراتی که در سنین بلوغ در چهره ایجاد می شود دستخوش تغییراتی قرار می گیرد و از آنجایی که بینی نقش بسزایی در زیبایی چهره ایفا می کند غالبا شاهد مراجعه نوجوانان بسیاری هستیم که متقاضی جراحی بینی می باشند ، زیرا در این سنین اشتیاق به زیبایی اهمیت ویژه ای دارد.

 

بهترین سن برای جراحی بینی

 

مراجعه به بهترین جراح بینی اصفهان

برای انجام جراحی بینی ، پس از انتخاب بهترین جراح بینی ، باید به ایشان مراجعه نموده و تشخیص اینکه آیا کاندید مناسبی برای انجام جراحی بینی هستید یا خیر را به جراح بینی محول نمایید.

جراح بینی ، بدین منظور میزان رشد فرد را مورد بررسی قرار داده و به لحاظ روانشناختی هدف و دلیل فرد از عمل بینی را بررسی کرده و همچنین به بررسی این مسئله می پردازد که فرد به بلوغ جسمی رسیده است یا خیر ؟

دلایل ممنوعیت جراحی بینی قبل از سن بلوغ

بهترین سن برای جراحی بینی بعد از دوران بلوغ می باشد ، زیرا رشد افراد در سن نوجوانی فعال بوده و ساختمان غضروفی و اسکلتی بینی آن ها نیز مستعد تغییر است ، بنابراین انجام جراحی بینی قبل از بلوغ صحیح نمی باشد.

فرد در نوجوانی از لحاظ فکری و روحی هنوز به تکامل نرسیده و تصمیماتی شتابزده در این سن می گیرد.

به عنوان مثال ممکن است فردی در این سن از فرم ظاهری بینی خود ناراضی باشد و در سنین بالاتر نظر او تغییر کرده و شکل بینی برایش قابل قبول گردد.

جراحی زیبایی بینی قبل از سن ۱۶ سال توصیه نمی شود ، چرا که بینی در حال رشد است و برای تکامل روانی خصوصا در آقایان باید تا ۱۸ سالگی صبر نمود.

البته در برخی موارد که فرد به دلیل داشتن مشکلات عمده در بینی از انجام فعالیت های اجتماعی خود بازمانده بنا به صلاحدید جراح بینی و با انجام مشاوره های پیش از عمل ، جراحی بینی صورت می گیرد.

بهترین سن عمل بینی

با اینکه نمی توان به طور دقیق سن جراحی بینی را تعیین کرد ولی به طور کلی می توان بازه سنی 18 تا 40 سال را بهترین سن عمل بینی دانست. در این زمان بلوغ جسمی به طور کامل انجام شده است و نیز پوست حالت کشسانی و ارتجاعی مناسبی دارد. این خاصیت ارتجاعی پوست سبب می شود که تغییرات بینی با سرعت بهتری انجام شده و نیز ریسک عوارض جراحی را به حداقل می رساند.
علاوه بر مسئله بلوغ جسمی، رسیدن فرد به بلوغ احساسی و عقلی نیز بسیار اهمیت دارد. در سنین پایین و در دوران نوجوانی اکثر افراد در سن رشد بوده و صورت و ظاهر آن ها بسیار تحت تاثیر این تغییرات رشدی قرار می گیرد. بنابراین بسیاری از نوجوانان به دلایل هیجانی و احساسی و یا با تاثیر از گفته دوستانشان تصمیم به انجام عمل زیبایی بینی می گیرند؛ در صورتی که انجام این عمل دیگر برگشت پذیر نخواهد بود و لازم است که فرد به بلوغ کامل احساسی و عقلانی رسیده باشد تا به دور از هیجانات تصمیم به انجام یا عدم انجام عمل زیبایی بینی بگیرد.

عمل بینی در سن بالا (عمل بینی در میانسالی)

آیا تصور می‌کنید که با رسیدن به 18 سالگی، تمامی اجزای بدن به شکل نهایی خود رسیده و دیگر هیچ تغییری اتفاق نمی‌افتد؟ البته که خیر! در واقع، سن 18 سالگی تنها پایان رشد استخوان‌های بدن است ولی بافت‌های دیگری نیز همچنان می‌توانند با پیشرفت سن، تغییراتی را تجربه کنند؛ بینی، که از استخوان، بافت نرم پوست و غضروف تشکیل شده است، یکی از این اجزای قابل تغییر است. تغییرات در ظاهر بینی تا حدود سن 40 سالگی قابل توجه نخواهد بود. برای بینی‌های گوشتی، این تغییرات به طور مشهود‌تری قابل مشاهده هستند. با گذشت زمان، غضروف بینی ضعیف‌تر می‌شود و باعث افتادگی نوک بینی می‌شود. همچنین، غدد موجود در پوست بزرگ‌تر می‌شوند و بینی بزرگتر به نظر می‌رسد. اما این تغییرات در بینی‌های استخوانی کمتر قابل توجه هستند.

با توجه به این تغییرات، می‌توان نتیجه گرفت که خود افزایش سن می‌تواند تأثیر بسزایی در افزایش تقاضا برای جراحی بینی در سنین میانسالی داشته باشد. افرادی که در دوران جوانی خود احساس رضایت کامل از ظاهر و شکل بینی خود می‌کنند، با گذشت زمان ممکن است بینی‌های خود را بزرگ‌تر دیده و نیاز به جراحی زیبایی داشته باشند.

به طور معمول، جراحی زیبایی بینی در سنین میانسالی برای اهداف زیر انجام می‌شود:
– کوچک کردن غضروف نوک بینی
– بالاتر بردن نوک بینی
– کاهش عرض سوراخ‌های بینی
– برداشتن قوز ایجاد شده در پل بینی

در سنین بالاتر، به دلیل افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌های مختلف، لازم است که ابتدا وضعیت سلامتی شما از جوانب مختلف بررسی شود تا بتوانید با اطمینان به جراحی بینی بپردازید؛ برخی از بیماری‌هایی که اهمیت ویژه‌ای در زمینه انجام جراحی بینی دارند، شامل دیابت، مشکلات ریوی، بیماری‌های مربوط به انعقاد خون و بیماری‌های قلبی می‌شوند.

دکتر علیرضا پورصیرفی  ، بهترین جراح بینی در شهر اصفهان هستند که با مهارت بالا  و تجربه فراوان در زیمنه جراحی بینی فعالیت دارند. 

حضور ایشان در سمینار ها و کنگره های جراحی پلاستیک بینی در خارج و داخل کشور نشان دهنده تبحر بالای ایشان در زمینه جراحی بینی به شمار می رود. همچنین ایشان با 18 سال سابقه جراحی بینی و انجام 7 هزار عمل بینی موفق  ؛ به یکی از بهترین جراحان بینی در سطح کشور شناخته می شوند. 

جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: