منظور از بینی استخوانی و گوشتی چیست

منظور از بینی استخوانی و گوشتی چیست

منظور از بینی استخوانی و گوشتی چیست ؟ ساختار بینی متشکل از اسکلت ، پوست و بافت می باشد. لازم به ذکر است که اسکلت بینی نیز شامل عضروف و استخوان است که دو سوم تحتانی بینی از غضروف تشکیل یافته و یک سوم فوقانی آن از استخوان تشکیل شده است.

به طور کلی اساس اقداماتی که در جراحی بینی ، صورت می پذیرد بر روی اسکلت بینی ؛ تمرکز دارد.

از این رو بینی های گوشتی که اسکلت ضعیفی دارند در مقابل جراحی بینی ، مقاوم عمل می کنند و نسبت به آن کمتر پاسخ می دهند.

بعلاه لازم به ذکر است که بینی های گوشتی ، پوستی ضخیم دارند و از این رو ظرافت های اعمال شده بر روی اسکلت بینی در این نوع از بینی ها به خوبی نمایان نخواهد بود.

بنابراین جراح بینی در جراحی بینی های گوشتی در قیاس با بینی های استخوانی ، کمتر توان مانور دارد. همچنین کوچک کردن بیش از حد این بینی ها ، ممکن نیست و بهترین مدل برای جراحی آن ها ، مدل بینی طبیعی می باشد.

در مقابل ، بینی های استخوانی ؛ اسکلت و ساختار محکمی دارند و به همین دلیل نسبت به جراحی بینی منعطف تر بوده و پاسخ بهتری نشان می دهند.

همچنین لازم به ذکر است که بینی های استخوانی به این خاطر که پوست نازکی دارند ، ظرافت های جراحی را به خوبی نمایان می کنند ؛ لذا ظرافت دست جراح در بینی های استخوانی به وضوح قابل مشاهده می باشد.

بنابراین می توان گفت که ایده آل ترین بینی ها برای جراحی زیبایی بینی ، بینی های استخوانی می باشند.

منظور از بینی استخوانی و گوشتی چیست

نقش جراح در جراحی بینی

در این جا باید خاطر نشان نمود که مهم ترین نکته در جراحی بینی ، مهارت جراح می باشد.

لذا در صورت انتخاب یک جراح بینی مجرب و کاردان ، امکان دستیابی به نتایج مطلوب از جراحی بینی های گوشتی نیز مانند جراحی بینی استخوانی ؛ به سهولت امکان پذیر خواهد بود.

تکنیک های جدید جراحی بینی گوشتی

در گذشته ، جراحان بینی بر این باور بودند که برای جراحی بینی باید از غضروف و استخوان بینی بکاهند تا بینی ، کوچک شده و ظاهری بهتر پیدا کند ، اما با این اقدام شاهد آن بودند که با گذر زمان بینی مجددا به فرم سابق خود بازمی گشت و به طور کلی نتایج جراحی بینی ، ماندگار نبود.

در حالی که امروزه ، تکنیک های جدید جراحی بینی حالت تقویتی دارند و به این ترتیب از بازگشت پذیری نتیجه جراحی ، پیشگیری می کنند.

استفاده از تکینک های نوین جراحی بینی بخصوص در جراحی بینی های گوشتی ، سبب شده که نتایج جراحی این نوع از بینی ها ، دائمی گردد.

بنابراین چنانچه ، تقویت غضروف بینی در جراحی بینی گوشتی با مهارت بالایی ، صورت پذیرد می تواند نتایج قابل قبولی به دنبال داشته باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: