انحراف و غیر قرینگی بینی

 انحراف و غیر قرینگی بینی

انحراف و غیر قرینگی بینی : کلاً در تمام افراد دو نیمه صورت قرینگی 100% ندارد و گونه ها، خطوط خنده و خطوط چهره به میزان اندکی غیر قرینه و متفاوت می باشند، این تفاوتهای اندک قابل قبول هستند.

در افرادی که در اثر ضربه های قدیمی یا جدید انحراف و کجی بینی دارند معمولاً غیر قرینگی دو نیمه صورت بیشتر می باشد. در این افراد عمل جراحی سپتوپلاستی یا همان ترمیم انحراف تیغه بینی با عمل راینوپلاستی (جراحی ترمیمی و زیبایی بینی) باید بطور همزمان انجام شود.

امروزه با تکنیکهای متعدد انحرافات غضروف و استخوان بینی اصلاح می شود تا هم تنفس بیمار بهتر شود و هم غیر قرینگی بینی به میزان قابل توجهی اصلاح شود و از آنجا که در این افراد نسج نرم دو نیمه صورت هم متفاوت و غیر قرینه می باشد، لذا ممکن است درصد کمی از غیر قرینگی ظاهری بینی باقی بماند که این میزان قابل قبول می باشد.

انحراف و غیر قرینگی بینی

علت انحراف و غیر قرینگی بینی

  1. نقص مادرزادی
  2. آسیب های وارده به بینی

انحراف و غیر قرینگی بینی و تاثیر آن بر سینوس ها

ترشحات سینوس ها در شرایط نرمال توسط مجاری به درون بینی تخلیه می گردد و تمامی ترشحات با این مجاری به انتهای گلو منتقل می گردد.

در صورتی که تیغه بینی دچار انحراف شده باشد امکان دارد موجب مسدود شدن مجاری سینوس ها شود و فرد دچار مشکلات سینوسی شود.

ترشحات خارج شده از سینوس ها در داخل مجاری انباشته می شود در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری های سینوسی از قبیل سینوزیت افزایش پیدا خواهد کرد.

نتایج جراحی انحراف بینی

افرادی که دچار انحراف و غیر قرینگی بینی هستند، بیشتر نگران این موضوع هستند که بعد از جراحی بینی به طور کامل در بینی شان قرینگی ایجاد خواهد شد یا جراحی بینی دارای نتایج رضایت بخشی برای آنها خواهد بود.

باید نکته ای بسیار مهم را بیان کرد که بینی کج و نامتقارن توسط جراح بینی باتجربه قابل اصلاح شدن خواهد بود.

عمل بینی دارای انحراف با عمل های دیگر بینی متفاوت می باشد در این نوع عمل هدف اصلی بهبود عملکرد تنفسی در کنار ایجاد ظاهری متقارن می باشد.

در برخی موارد ترمیم بینی کج با گذاشتن گرافت های غضروفی همراه خواهد بود.

انحراف و غیر قرینگی بینی 2

هزینه جراحی انحراف بینی

هزینه جراحی انحراف بینی بسته به نوع درمان ، دستمزد جراح بینی و هزینه کلینیک و اتاق عمل تعیین می شود.

جراحی انحراف بینی یک عمل درمانی بینی به حساب می آید و در شرایطی بیمه های درمانی هزینه آن را پرداخت می نمایند، در این رابطه با جراح بینی خود صحبت نمایید.

دکتر علیرضا پورصیرفی

بورد تخصصی جراحی گوش ، گلو و بینی

جراحی زیبایی بینی – جراحی پلک – جراحی گوش

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: