تاثیر جراحی بینی بر تنفس

تاثیر جراحی بینی بر تنفس

تاثیر جراحی بینی بر تنفس : امروزه جراحی های زیبایی طرفداران زیادی به خود اختصاص داده است در این میان جراحی زیبایی بینی جزو شایع ترین آن ها محسوب می شود که به طور کلی با هدف اصلاح ایرادات بینی در عین حفظ عملکرد اصلی آن انجام می گیرد.

 

تاثیر-جراحی-بینی-بر-تنفس

 

تنفس بعد از جراحی بینی

اغلب متقاضیان جراحی بینی در زمان مراجعه به جراح بینی ، بعد از بازگو نمودن خواسته های خود از جراح تاکید زیادی بر مسئله تنفس بعد از جراحی می نمایند و این سوال که آیا جراحی بینی بر تنفس شان اثر می گذارد یا خیر جزو رایج ترین سوالاتی است که اکثریت متقاضیان مطرح می نمایند.

آیا جراحی بینی بر تنفس اثر می گذارد ؟

پس از عمل جراحی زیبایی بینی به دلیل وجود زخم های داخل بینی ، گرفتگی موقت در بینی به وجود می آید و در برخی موارد افراد با مشاهده این علائم دچار نگرانی می شوند ، اما باید گفت که جای هیچ گونه نگرانی نیست و با رعایت مراقبت های صحیح بعد از جراحی و شستشوی صحیح بینی می توان از این عارضه پیشگیری یا آن را درمان نمود.

گاهی اوقات بعد از جراحی بینی ، بافت داخلی بینی دچار تورم می شود که این امر منجر به اختلال در تنفس می گردد ، این مسئله نیز موقتی بوده و بعد از گذشت 1 الی 2 ماه رفع خواهد شد.

پولیپ و انحراف بینی

بعضی اختلالات بینی نظیر پولیپ و انحراف بینی بر عملکرد تنفسی تاثیر منفی می گذارند و جهت درمان این عارضه ها می بایست جراحی بینی صورت گیرد.

در این موراد جراحی بینی به عنوان یک جراحی درمانی تلقی می گردد ، اما چنانچه فردی با هدف جراحی زیبایی بینی مراجعه کرده باشد و دچار اختلالات تنفسی نیز باشد باید آگاه باشد که جراحی زیبایی بینی صرفا اقدام به رفع ایرادات بینی او می نماید و در صورتی که خواستار درمان مشکلات تنفسی خود نیز باشد باید جراح بینی را از این مسئله آگاه نماید.

انتخاب جراح بینی خوب

به طور کلی در صورت انتخاب جراح بینی متبحر و مجرب این اطمینان حاصل می گردد که جراح با استفاده از متد و اصول تکینیکی و صحیح در حین جراحی می تواند از بروز مشکلات تنفسی پیشگیری به عمل آورده و تاثیر جراحی بینی بر تنفس را به کمترین میزان برساند.

جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: